Jesteśmy świadkami niesamowitego przełomu – na naszych oczach zachodzą niewyobrażalne zmiany. Nie da się ukryć – ma to również związek z marketingiem. Choć nadal popularne są billboardy, plakaty oraz ulotki, i wydaje się, że całkowicie nie znikną one z ulic, to jednak można zauważyć, że jest ich o wiele mniej. Reklama w dużej mierze przenoszona jest do Sieci.
Technologia a marketing
Dynamiczne zmiany technologii sprawiają, że co chwilę pojawiają się nowe rozwiązania – również, a może: przede wszystkim, związane z marketingiem. Choć to truizm, można śmiało powiedzieć, że w tej chwili świat zmierza w kierunku mobilności.
Technologia wywiera coraz większy wpływ na życie. Chyba nikt już nie wyobraża sobie pracy bez komputerów, telefonów komórkowych i Internetu. Odnotowuje się stały wzrost zainteresowania digitalem, mediami społecznościowymi, Internetem oraz mobilnymi rozwiązaniami.
Jak nadążyć za zachodzącymi zmianami? Przede wszystkim nigdy nie osiadać na laurach. Jeden kurs lub studia nie czynią ekspertem. To co jeszcze wczoraj było nowością, dziś już jest przeżytkiem zastąpionym przez kolejną innowację, którą każdy szanujący się “spec od marketingu” powinien znać. Dlatego niezwykle ważne jest, aby stale dokształcać się – czytać książki oraz pisma branżowe, a także uczestniczyć w szkoleniach i konferencjach.
Doskonałym miejscem na odświeżenie “starej” wiedzy i zdobycie nowej jest Golden Marketing Conference. Konferencja ta odbędzie się 27-28 marca w Sali Ziemi w Poznaniu i będzie to już trzecia edycja wydarzenia. Tym razem tematem przewodnim jest Marketing 4.1, czyli najnowsze trendy, pełna personalizacja, automatyzacja i wykorzystanie social media, aplikacji, video oraz inne nowoczesne rozwiązania.
Do kogo skierowana jest ta konferencja? Mówiąc najprościej: do każdego, komu marketing jest bliski. A więc specjalistom, pracownikom i właścicielom agencji reklamowych, studentom, freelancerom, przedsiębiorcom, kierownikom sprzedaży… Warto jednak podkreślić, że choć niektóre warsztaty i prelekcje będą faktycznie na poziomie podstawowym, to podczas Golden Marketing Conference poruszone zostaną w większości tematy wymagające choćby minimalnej wiedzy na temat marketingu w Sieci.
Spotkaj ekspertów
Na większości wydarzeń marketingowych wykłady są liczne i krótkie. Prelegenci w kilkanaście minut muszą wyczerpać temat – nie jest to oczywiście możliwe. Golden Marketing Conference to zarówno teoria, jak i praktyka. Prócz prelekcji, zaplanowane zostały całodzienne warsztaty, podczas których uczestnicy nauczą się korzystać z konkretnych narzędzi. Na konferencję zaproszono ekspertów w swoich branżach – uczestnicy będą mogli spotkać się z Jarosławem Kuźniarem, Gregiem Albrechtem, Robertem Kroolem, dr Moniką Górską, Piotrem Buckim, Januszem Kamińskim, Arturem Jabłońskim, Anną Urbańską, Danielem Bossym, Rahimem Blakiem, Kamilem Bolkiem, Adrianem Martinezem, Cezarym Kuikiem, Arturem Kurasińskim, Piotrem Modrzewskim, Agnieszką Chabrzyk, Grzegorzem Turniakiem, Piotrem Guziurem, Michałem Michalskim, Katarzyną Czuchaj-Łagód, Łukaszem Zwolnikiem, Jakubem Kielakiem. To świetni praktycy, ludzie z ogromną charyzmą, którzy przekażą uczestnikom wiedzę i doświadczenie z humorem i zaangażowaniem. Obecność profesjonalistów jest gwarancją fachowości i najlepiej wykorzystanego czasu.
Jednym z tematów poruszonych podczas GMC będzie “Budowanie własnych mediów w oparciu o markę osobistą lidera”. Prelekcję tę poprowadzi Jarosław Kuźniar, multiinstrumentalista, który ma za sobą radiowe, prasowe i telewizyjne doświadczenie. Dzisiaj skupia się na pracy online, bo tam jest przyszłość mediów. W pracy jest od piętnastego roku życia. Trójka, Radio ZET, TVN24, TVN, Spotkał na swojej drodze mistrzów, którzy mieli czas zatrzymać się i nauczyć go zawodu: Kaczkowski, Niedźwiecki, Kydryński, Mann, Miszczak. Dzisiaj to on uczy studentów Uniwersytetu SWPS warsztatu. Skupia się na mądrym byciu przed kamerą, nowoczesnym kreowaniu swojej marki osobistej i rozwijaniu własnych kanałów w social media. Szkoli też firmy i osoby prywatne ze spraw, na których się zna. Od kilku lat z innej pasji, podróży, próbuje uczynić swój nowy zawód. Świat odkrywa sam i z Klientami, dla których podróż to nie zawsze są wakacje. Przygotowuje wyprawy szyte na miarę dla Klientów indywidualnych i biznesu, który podobnie jak on chce to robić inaczej, mądrzej, głębiej. Rusza po wiedzę, a nie zabawę. Kuźniar może mówić 25h, 8 dni w tygodniu. Jeśli ma coś do powiedzenia…
O storytellingu opowiadać będzie wspomniana już dr Monika Górska, która storytellingu uczy od zawsze. Najpierw jako wykładowca akademicki na RSIJ w Brukseli, UAM i SWPS, a teraz także w założonej przez nią Mistrzowskiej Szkole Storytellingu Biznesowego. Wie, jak w najkrótszym czasie przekazać maksimum praktycznej wiedzy. Bardzo lubi tę nutkę zaskoczenia, kiedy jej klienci piszą w mailach: „Moniko, ten storytelling naprawdę działa!”. Temat prelekcji to “Visual Storytelling w Marketingu, czyli: Jak zrobić storytellingowy viral?” i dotyczyć będzie pewnego prostego przepisu na wciągającą historię. Składa się ona z czterech elementów, które musi zawierać film.
Ciekawie zapowiada się także prelekcja Janusza Kamińskiego “Budowanie strategii marketingowych w oparciu o najskuteczniejsze narzędzia marketingu 4.1”. Kamiński tworzy innowacyjne strategie modeli biznesowych. Łączy marketing i sprzedaż w jeden spójny kanał komunikacji i wspiera firmy w tym obszarze. Jest także założycielem agencji interaktywnej Trakido oraz twórca aplikacji biznesowej Tickerence. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj właśnie wspomniana aplikacja, która jest doskonałym przykładem mobilnego i nowoczesnego narzędzia, ponieważ pozwala na spersonalizowane i w pełni zautomatyzowane podejście do klienta. Mówiąc w dużym skrócie: jest to mobilne rozwiązanie, które przy współpracy z topowymi organizatorami skupia najważniejsze wydarzenia branżowe. Dzięki niej każdy użytkownik może nie tylko uzyskać informacje o interesującym szkoleniu, ale także zakupić bilet, sprawdzić listę uczestników i porozmawiać z nimi. Plusem jest też to, że każdy aktywny użytkownik ma dostęp za pośrednictwem Tickerence do swoich biletów i materiałów szkoleniowych.
Więcej szczegółów na temat innych prelekcji oraz warsztatów znaleźć można na stronie Golden Marketing Conference.