W maju tego roku odbyła się konferencja F8 firmy Facebook – coroczne wydarzenie, prezentujące nadchodzące nowości w portalu społecznościowym. Jedną z największych zapowiedzianych zmian był niemalże całkowity redesign aplikacji Facebooka – zarówno w wersji desktopowej (oglądanej na komputerach osobistych) jak i w aplikacji mobilnej. Choć odświeżone wersje Facebooka jeszcze nie są widoczne dla każdego, to już teraz portal społecznościowy zapowiedział delikatną zmianę wyglądu postów oraz reklam wyświetlanych na newsfeedzie na urządzeniach mobilnych.
Mniejsze zdjęcie i mniej tekstu
Kilka dni temu na stronach pomocy Facebooka została opublikowana wiadomość, według której 19 sierpnia 2019 wprowadzony zostanie nowy wygląd zarówno wpisów publikowanych przez fanpage, jak i reklam. Należy zauważyć, że zmiana dotyczy jedynie wersji mobilnych i ma na celu dopasowanie się do wyglądu Facebooka, zaprezentowanego na wspomnianej wcześniej konferencji.
Co zmieni się w wyglądzie wpisów oraz reklam po 19 sierpnia?
- Ograniczona liczba linijek tekstu – wcześniej w postach oraz reklamach na urządzeniach mobilnych Facebook wyświetlał aż 7 linii tekstu, a dopiero potem użytkownik musiał samodzielnie rozwinąć treść, aby przeczytać jej ciąg dalszy. Po zmianie wyświetlane będą jedynie 3 linijki, co zmusi reklamodawców do takiego pisania treści, aby najważniejsze informacje były zawarte na samym początku.
- Mniejszy format zdjęć i grafik – dotychczas obraz dodany do postu bez linku na Facebooku wyświetlany był w maksymalnym formacie 2:3. Wraz ze zmianą zostanie on zmniejszony do 4:5, co oznacza, że będzie on krótszy. Obrazy wyższe zostaną automatycznie wykadrowane.
Opisywane zmiany najlepiej zaprezentuje zawarta w artykule grafika:
Facebook zaznacza, że oprócz dopasowania nowego wyglądu postów do redesignu, zmiana ma na celu ujednolicenie wyglądu treści zarówno na Facebooku jak i Instagramie. Dzięki czemu łatwiejsze stanie się tworzenie reklam, które sprawdzą się dobrze w obu tych miejscach.
Nowy wygląd reklam i postów na urządzeniach mobilnych zacznie obowiązywać po 19 sierpnia – do tego czasu warto sprawdzić, czy obecne oraz nowe kreacje reklamowe będą do niego dopasowane. Szczególną uwagę należy zwrócić na kompozycje tekstu, gdyż najważniejsze informacje powinny być zawarte w pierwszych zdaniach, które widoczne będą bez konieczności jego rozwijania. W przypadku grafik pamiętać należy o tym, aby ich automatyczne kadrowanie do nowego formatu nie usunęło istotnych elementów obrazu.