Od kilku lat gigant społecznościowy organizuje spotkania Community Summit, podczas których omawiane są najważniejsze zmiany na Facebooku odnośnie funkcji społecznościowych portalu. Tym razem część z nowości dotyczy Grup na Facebooku.
Formatowanie postów przez administratorów
Jedną z ciekawszych nowości jest możliwość lepszego kontrolowania wyglądu postów publikowanych na grupach przez ich administratorów. Już niedługo możliwe będzie zwiększanie wielkości czcionki, dodawanie nagłówków, wypunktowanych list oraz innych elementów, dzięki którym wpis będzie wyróżniał się spośród pozostałych. Funkcja ta doskonale sprawdzi się podczas umieszczania ważnych ogłoszeń dla członków grupy.
Współpraca z marką
Dzięki oficjalnej współpracy z firmami członkowie grup będą mogli otrzymywać specjalne oferty oraz inne korzyści – funkcja ta jest obecnie w fazie testów i dostępna jest jedynie dla wybranych społeczności na Facebooku. Nie jest do końca jasne, jak będzie ona wyglądała w praktyce, jednak z pewnością warto wypatrywać jej pojawienia się na portalu.
Więcej opcji moderacyjnych
Wkrótce administratorzy grup na Facebooku zyskają też nowe opcje odnośnie zgłaszania nieodpowiednich treści lub „wyciszania” poszczególnych członków. Możliwe będzie oprócz samego cofnięcia publikacji postu wskazanie autorowi, którą z zasad grupy naruszył. W przypadku „wyciszania” administrator może wybrać długość trwania kary – od 12 godzin do 7 dni – w tym czasie członek może obserwować wpisy innych, jednak nie może udzielać się w dyskusjach ani publikować nowych treści.
Ciesze się na takie zmiany. Te grupy liczą już po setki tysięcy osób i ciężko zapanować na tyloma informacjami i postami. Podoba mi się również to, cze dodając się do grupy musisz często zaakceptować regulamin i są przedstawione określone zasady. fajnie, ze FB daje na tym polu wsparcie. 🙂
Mnie ten blog bardzo się podoba.Jest w nim bardzo dużo infroamcji.