Należący do serwisu Facebook Instagram właśnie zapowiedział, że udostępnia możliwość planowana publikacji postów na kontach firmowych. Niestety – funkcja ta nie jest dostępna bezpośrednio w aplikacji. Zatem jak z niej skorzystać?

 

Zaplanuj publikację

Planowanie publikacji w mediach społecznościowych lub na blogach jest niezwykle użyteczne z punktu widzenia użytkownika. Umożliwia ono stworzenie treści „na zapas”, a następnie ustalenie automatycznego harmonogramu publikacji, przez co nie jest konieczne własnoręczne dodawanie wpisów na stronie czy w serwisie społecznościowym.

Funkcję taką posiada np. Facebook (choć jest ona dostępna tylko dla fanpage’y), YouTube czy niemal każda platforma blogowa – od WordPressa po pozostałe rozwiązania. Planowania brakowało jednak na Instagramie, co wiązało się z obejściem tego problemu poprzez stworzenie posta, a następnie zapisanie go w wersji roboczej – do późniejszej (ręcznej) publikacji.

 

Instagram otwiera swoje API na firmy zewnętrzne

Użytkownicy Instagrama nie zauważą jednak nowej funkcji bezpośrednio w aplikacji – zatem w jaki sposób planować publikację zdjęć? Możliwe to będzie dzięki otwarciu interfejsu programistycznego aplikacji (application programming interface – API) Instagram przez co wykorzystać go mogą programiści tworzący zewnętrzne narzędzia. Dzięki temu mają one dostęp do dodatkowych funkcji – takich jak np. planowanie publikacji.

Jednym z pierwszych programów, który wspiera planowanie postów na Instagramie jest Hootsuite – służący do kompleksowego zarządzania profilami w mediach społecznościowych. Z pewnością podobne funkcje pojawią się także w pozostałych narzędziach, o których między innymi pisaliśmy tutaj.

Należy jednak pamiętać, że planowanie postów na Instagramie dostępne jest jedynie dla profili firmowych – nie jest pewne, czy funkcja ta zostanie udostępniona pozostałym użytkownikom serwisu.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *