[button style=”btn-warning btn-lg btn-block” type=”link” target=”true” title=”INFORMACJE W TYM ARTYKULE SĄ NIEAKTUALNE – KLIKNIJ I DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ” link=”https://www.emarketing.pl/reklama-internetowa/dark-posty-na-facebooku-wkrotce-zostana-wylaczone” linkrel=”https://www.emarketing.pl/reklama-internetowa/dark-posty-na-facebooku-wkrotce-zostana-wylaczone”]
Zastanawiałeś się kiedykolwiek, czy możliwe jest stworzenie na Facebooku reklamy, która będzie widoczna w aktualnościach dla wybranej grupy odbiorczej, jednak jednocześnie nie będzie ona publikowana na samym fanpage’u firmy? Dlaczego warto stosować takie rozwiązanie i jak utworzyć niepublikowane posty na Facebooku – tak zwane „dark posty”?
Czym są „dark posty”?
Niepublikowane posty na Facebooku można inaczej nazwać „ukrytymi” wspisami, bądź – jak przyjęło się mówić o nich w sieci – „dark” postami. Co kryje się za tym tajemniczym terminem? Wpisy te nazywane są niepublikowanymi, ponieważ (jak wskazuje nazwa) nie pojawiają się one na fapage’u firmy, jednak są one tworzone na potrzeby reklamy, wyświetlanej odbiorom w aktualnościach.
Powstaje pytanie – dlaczego takie rozwiązanie jest warte uwagi? Istnieje kilka powodów:
- możliwe jest stworzenie osobnego komunikatu reklamowego, który nie pasuje do obecnie publikowanych na fanpage’u wpisów;
- „dark posty” pozwalają na stworzenie kilku różnych reklam, które skierowane będą do odmiennych grup odbiorczych – z racji tego, że nie będą one publikowane na fanpage’u, nie będą one widoczne dla wszystkich, a tylko dla wybranych przez nas osób;
- pozwalają one ukryć przed konkurencją nasze kreacje reklamowe, tak aby pozostałe firmy nie mogły skopiować naszych pomysłów na promocję;
- niepublikowane posty – mimo swojej nazwy – mogą zostać dodane na fanpage’u firmy, a oprócz tego wpis taki może zostać uzupełniony o przycisk (CTA), czego nie można zrobić podczas standardowego publikowania postów;
- publikując taką reklamę na fanpage’u zachowujemy też wszystkie reakcje, udostępnienia czy komentarze od użytkowników.
Skoro wiemy już, jakie zalety mają niepublikowane wpisy, dowiedzmy się, jak je utworzyć i jak użyć „dark postów” w swojej kampanii reklamowej.
Niepublikowane posty krok po kroku
W pierwszej kolejności należy wybrać konto reklamowe, w którym planujemy utworzyć niepublikowany post:
Następnie w lewym górnym rogu klikamy w trzy poziome kreski, a potem wybieramy opcję „Posty strony”:
Wyświetla się nam lista wcześniej stworzonych niepublikowanych postów – aktualnie jest ona pusta, zatem nie pozostaje nic innego, jak kliknięcie przycisku „Utwórz post”:
W oknie, które się pojawi mamy możliwość wyboru formatu wpisu – od linka, karuzelu (czyli pokazu slajdów) aż po zdjęcie i film. W zależności od wybranej formy możemy wprowadzić link do strony lub dodać obraz lub wideo. Post może również być uatrakcyjniony przyciskiem CTA (wezwaniem do działania).
Ważne jest, aby wybrać opcję „Użyj tego posta tylko w reklamie”, dzięki czemu nie będzie on publikowany na fanpage’u.
Stworzony post może być następnie użyty w kampanii reklamowej – istnieje opcja wyboru wcześniej stworzonych wpisów na etapie tworzenia reklamy:
Dalsze kroki sprowadzają się do standardowego tworzenia reklamy, a więc ustalenia budżetu oraz sprecyzowanie grupy odbiorczej, tak aby komunikat był jak najbardziej efektywny.
Ciekawy patent. Nie do końca moralny, ale zdecydowanie ciekawy;)
czy nad postem będzie informacja sponsorowane?