Oprócz tego, że LinkedIn – jako portal społecznościowy przeznaczony dla profesjonalistów – pozwala na budowanie relacji biznesowych, jest także dobrym miejscem na promowanie swojej firmy. W jaki sposób? Podobnie jak Facebook, umożliwia on stworzenie strony biznesowej. Jak stworzyć konto firmowe na LinkedIn?
Profil firmowy na LinkedIn
Posiadanie konta firmowego na portalu LinkedIn daje szereg możliwości. Przede wszystkim pozwala ono na zaznaczenie obecności firmy w sieci i promowanie biznesu wśród potencjalnych klientów, a także dodawanie ofert pracy czy analizowanie statystyk konta.
Zakładanie konta firmowego na LinkedIn jest niezwykle proste. W pierwszej kolejności konieczne jest posiadanie standardowego profilu na tym portalu. Następnie wystarczy w prawym górnym rogu rozwinąć menu „Praca”.
Po kliknięciu opcji „Stwórz stronę firmową” zostanie wyświetlone okno, w którym należy podać nazwę firmy oraz określić jej adres URL. Uwaga – warto przemyśleć jaki adres zostanie wpisany, ponieważ nie ma możliwości jego późniejszej zmiany!
W dalszym kroku należy uzupełnić stronę firmową o najważniejsze treści. Na początek warto skupić się na zdjęciu profilowym oraz zdjęciu w tle.
LinkedIn informuje użytkowników, jakie są optymalne wymiary tych obrazów:
- minimalny rozmiar zdjęcia profilowego na LinkedIn: 300 na 300 pikseli;
- zdjęcie w tle – sugerowany rozmiar: 1536 na 768 pikseli;
Wymagane jest podanie podstawowych danych na temat firmy – opis nie powinien przekraczać limitu 2000 znaków – oraz opcjonalnie można dodać specjalizacje (nie więcej niż 20).
Następnie wystarczy podać dane kontaktowe:
Oraz informacje o firmie takie jak adres strony, branżę, wielkość przedsiębiorstwa, formę działalności czy rok założenia. Można także dodać polecane grupy.
Na samej górze strony dostępne są jeszcze narzędzia administracyjne:
W tym miejscu mamy możliwość przypisania użytkownikom określonych ról.
Dodatkowo ciekawą opcją jest funkcja tworzenia strony marki. Dzięki temu mamy możliwość stworzenia witryny, która połączona będzie ze kontem firmy i służyć może np. do szczegółowego przedstawienia oferowanych produktów. Proces tworzenia strony marki jest niemal identyczny.
Na stronie marki wyświetlana będzie informacja, kto jest jej autorem
Przed opublikowaniem strony firmowej na LinkedIn warto jeszcze stworzyć specjalny przycisk, którego kliknięcie pozwala na szybkie dodanie witryny do obserwowanych. Przycisk ten można np. umieścić w newsletterach rozsyłanych przez firmę czy na jej głównej witrynie.
Aby utworzyć przycisk, wystarczy udać się na tę stronę, gdzie znajduje się intuicyjny kreator:
Wygenerowany kod należy następnie umieścić w wybranym miejscu.
W momencie kiedy będziemy zadowoleni z wprowadzonych na stronie firmowej zmian, wystarczy kliknąć „Opublikuj”, wtedy witryna będzie widoczna dla wszystkich użytkowników.
Pozostaje tylko skuteczne promowanie swojej firmy na LinkedIn oraz rozwijanie biznesu poprzez nawiązywanie wartościowych kontaktów!
Powodzenia!
Myślałem, że stworzenie strony firmowej na LinkedIn będzie bardziej skomplikowane ale z tym poradnikiem okazuje się być bajecznie proste.
Ekhm… Super komentarz Robercie, ale gdzie tu na stronie znajduje się poradnik?
Na linkdinie są takie błędy, że nawet ciężko się tam zarejestrować
Dzięki za łopatologiczne krok po kroku!
Czy założenie konta firmowego coś kosztuje?
Nie mogę nigdzie znaleźć informacji na ten temat.
Będę wdzięczna za pomoc. 🙂