Od niedawna wszyscy użytkownicy Facebooka mogą dodawać na swojej tablicy wpisy z kolorowym tłem. Podobna funkcjonalność jest przez giganta społecznościowego testowana w przypadku postów udostępniających odnośnik do strony. Jak wygląda wyróżniony kolorem post z linkiem i czy może to zwiększyć liczbę osób klikających w taki wpis?
Barwa wpisu dopasowana do koloru zdjęcia
Jedynie niewielki ułamek osób korzystających z aplikacji Facebooka na telefonach z systemem iOS jest w stanie zobaczyć nowy sposób wyróżniania wpisów udostępniających link do strony. Jak widać na poniższym przykładzie, kolorowe tło jest dodawane pod tekstem. Za każdym razem jednak barwa jest dostosowana do miniaturki (zdjęcia podglądowego) udostępnianego linka. Jeśli na zdjęciu dominuje kolor żółty, to podobny – lub ciemniejszy – znajdzie się również pod nagłówkiem.
Źródło: SocialMediaToday.com
Zmiany najlepiej można zaobserwować porównując nowy, testowy format wpisu z tym obecnym, widocznym dla wszystkich:
Dodatkowo poza kolorowym tłem nowością jest też to, że nazwa strony pojawia się nad tytułem, a nie pod nim.
[AKTUALIZACJA] Nowy rodzaj wyróżnienia postów na Facebooku zaczyna pojawiać się również dla użytkowników z Polski (dzięki Adam za screeny!).
Jak wyróżnienie wpisów kolorem wpłynie na ich widoczność?
Użytkownicy mobilnej aplikacji Facebooka bardzo szybko przewijają zawartość tablicy, zatrzymując się jedynie na wpisach, które wzrokowo przyciągają ich uwagę. Jeśli zatem trafią na wpis, który wyróżnia się na tle pozostałych za pomocą koloru, istnieje o wiele większa szansa, że przestaną na chwilę scrollować i zatrzymają się na tym poście.
Z racji tego, że kolor w poście będzie wybierany na podstawie zdjęcia podglądowego linku, właściciele profili firmowych będą musieli zwracać większą uwagę na to, jakie obrazy będą udostępniać. Czy jako podgląd linku wybrać zdjęcie, które współgra z wyglądem ich strony internetowej, czy lepiej udostępnić obraz z dominującym kolorem, który będzie przyciągał wzrok użytkowników portalu społecznościowego?
Warto jeszcze wspomnieć, że testowana zmiana dotyczy jedynie postów, w których udostępniany jest odnośnik do strony. Pozostałe typy wpisów będą wciąż wyglądały tak samo.
Prawdopodobnie nie są to już tylko testy, ponieważ tła w postach linkujących na zewnątrz (choć nie tylko!) są obecne już ponad dobry tydzień – również dla użytkowników w naszym kraju. Mowa tutaj oczywiście o urządzeniach z iOS.
Zmiany polegają nie wyłącznie na dodaniu tła, ale usuwany jest także ewentualnie występujący lead, a nazwa zewnętrznej domeny wędruje powyżej tytułu udostępnianego linka (standardowo umiejscowiona jest pod nim). Wygląda to bardzo estetycznie i nowocześnie – tak jakby cały interfejs nabrał kolorytu.
Nowoczesność w domu i zagrodzie można jeszcze, a raczej bardziej, podziwiać w udostępnianych filmach z YouTube’a, a także w komunikatach o tym, że Twój znajomy interesuje się/weźmie udział w jakimś wydarzeniu – elementy te zyskały zupełnie nowy, odświeżony wygląd.
Przyznam szczerze, że w pierwszym momencie ciężko jest się oprzeć, aby nie klikać w te nowe, kolorowe kafelki – miałem duży problem aby poskromić swoje żądze, na szczęście do dobrego człowiek szybko się przyzwyczaja. Tak, uważam to za dobrą zmianę.
Ciężko zobrazować sobie to co napisałem, jeśli się tego nie widzi, dlatego wysyłam mailem kilka zrzutów ekranu do redakcji eMarketing.pl – mam nadzieję, że zaktualizują artykuł o zdjęcia z polskiego podwórka i umieszczą je zaraz obok tych „amerykańskich” :).
Adam, dziękujemy za komentarz! Wielkie dzięki również za przesłane przykłady – wrzuciliśmy je do artykułu 🙂
Proszę wybaczyć indolencję, ale dopiero odkrywam możliwości Facebook’a. Chciałem się dowiedzieć czy takie posty – z linkiem umieszczonym pod zdjęciem – można publikować bez użycia Power Editor.
Pozdrawiam i z góry dziękuje za odpowiedź.