Niektóre z portali społecznościowych pozwalają na założenie specjalnego konta, przeznaczonego dla firm i oferującego w związku z tym dodatkowe funkcje. Sztandarowym przykładem jest fanpage na Facebooku, który względem profili prywatnych rozbudowany jest o dodatkowe opcje takie jak tworzenie wpisów sponsorowanych, planowanie publikacji postów, statystyki ruchu i wiele innych.
Coraz więcej firm, szczególnie tych mniejszych, zakłada swoje profile również na Instagramie, który niedawno pochwalił się budzącą szacunek liczbą 25 milionów kont firmowych. Co zyskują przedsiębiorcy dzięki takim profilom?
Konto firmowe na Instagramie
Przedsiębiorcy mogą wykorzystywać Instagrama do promowania swoich produktów już od połowy 2016 roku. Co ciekawe – nie jest wymagane tworzenie nowego konta, ponieważ istnieje możliwość przełączenia profilu prywatnego na firmowy.
Przedsiębiorcy zyskują dzięki temu dodatkowy przycisk umożliwiający kontakt z firmą, bardziej zaawansowane statystyki dotyczące publikowanych treści czy funkcję tworzenia wpisów reklamowych bezpośrednio w aplikacji.
Dokładne wskazówki na temat tego w jaki sposób stworzyć konto firmowe na Instagramie znajdują się w artykule zamieszczonym na stronie.
Czy warto posiadać konto firmowe na Instagramie?
Jak podają właściciele portalu na swoim blogu – z około 800 milionów użytkowników Instagrama, niemal 80% z nich śledzi przynajmniej jeden profil firmowy. Dodatkowo około 200 milionów osób codziennie odwiedza konta firmowe różnych firm.
Jak podaje Instagram – wiele odwiedzin na profilach firmowych pochodzi od użytkowników, którzy nie śledzą tych firm. Oznacza to, że osoby te zaglądają na te konta, ponieważ przyciągają ich wizualnie atrakcyjne treści, publikowane przez firmy. Dlatego właśnie Instagram jest polecany szczególnie w takich branżach, w których produkty możne zaprezentować w formie zdjęć lub filmów – angażując użytkowników do pozostawienia komentarza, polubienia czy dalszego udostępnienia treści.
Dodatkowo, posiadając konto firmowe – wraz z bazą 10 tysięcy obserwatorów – możliwe jest dodanie linków zewnętrznych w Stories, czyli Relacjach. Biorąc pod uwagę popularność tego typu treści (250 milionów dziennie), jest to doskonały sposób nie tylko na zwiększenie ruchu na stronie docelowej czy większą sprzedaż, ale także niestandardowy sposób na budowanie listy mailingowej.
Jak wszystkie działania marketingowe, również decyzja o utworzeniu profilu firmowego na Instagramie powinna być poprzedzona dokładnym zbadaniem tego, kim jest nasza grupa odbiorcza. Warto bowiem wiedzieć, że z aplikacji mobilnej Instagrama korzystają głównie kobiety – spośród 4,8 milionów użytkowników w Polsce stanowią one 58% z nich. Natomiast najliczniejszą grupą wiekową na tym portalu społecznościowym stanowią osoby w przedziale wiekowym od 18 do 24 lat.
Jeśli zatem twoja grupa docelowa jest podobna – przeczytaj nasz poradnik na temat tego, jak założyć Instagrama dla swojej firmy!
Królują zdjęcia influencerek z produktem, ale widać ciekawe próby w instastories. Byle nie za dużo i nie za często, bo nikt tych stories nie będzie oglądał.