Reklamy AdWords, czyli linki sponsorowane wyświetlane w wyszukiwarce Google, mają za zadanie przede wszystkim przykuć uwagę odbiorców i przekazać im informacje, których poszukują. Ostatecznie reklamy tekstowe mają zachęcić potencjalnych klientów do kliknięcia w link i dokonanie zakupu, rezerwacji, pozostawienie kontaktu lub wykonania innej czynności. Jak zatem powinna wyglądać skuteczna reklama AdWords, która spełni wszystkie te cele?
Reguła niedostępności i poczucie pilności
Zasady te stosowane są w reklamie od bardzo dawna. Jeśli potencjalny klient będzie mieć świadomość, że na dokonanie zakupu ma ograniczony czas, bądź interesujący go przedmiot jest dostępny w limitowanej ilości, z pewnością będzie bardziej zachęcony do podjęcia decyzji zakupowej.
Najlepsze hasła, których można użyć do zmotywowania klienta do działania, to np.:
- „ostatnie sztuki”
- „limitowana edycja”
- „tylko dziś”
Mowa korzyści
Technika ta polega na przedstawieniu rzeczywistych korzyści, jakie wynikają z zakupu danego produktu, zamiast pokazywaniu jego cech. Metoda ta sprawdza się bardzo dobrze w reklamach AdWords, ponieważ przedstawia ona gotowe rozwiązania na problemy użytkowników, którzy korzystają z wyszukiwarki Google (gdzie wyświetlane są linki sponsorowane).
Dlatego właśnie skuteczna reklama AdWords powinna odpowiadać na pytania i sugerować rozwiązania problemów użytkowników.
Firmy często skupiają się na przedstawianiu cech reklamowanych produktów, jednak najbardziej efektywne jest pokazanie właśnie korzyści, które potencjalni klienci mogą odnieść, kupując dany produkt.
Reklamy stosujące mowę korzyści są dobrym sposobem na nawiązywanie pozytywnych relacji z potencjalnym klientem oraz zyskanie jego lojalności. Budowaniu relacji z konsumentem sprzyja też stosowanie w reklamach AdWords bezpośrednich zwrotów w pierwszej osobie: „zyskasz…”, „będziesz mógł…”, „rozwiąż swój problem” i inne.
Łagodzenie obaw i ryzyka
Osoby, które dokonują zakupów w sieci często obawiają się, że zamówiony produkt nie spełni ich oczekiwań, zostanie uszkodzony w transporcie lub będzie nieoryginalny. Skuteczna reklama AdWords powinna zmniejszać te obawy i gwarantować zakupy pozbawione ryzyka – najlepiej sprawdzają się hasła takie jak: „darmowy zwrot”, „gwarancja”, „bezpłatna wysyłka” lub podobne.
Inną metodą na złagodzenie obaw konsumentów jest przedstawienie tak zwanego dowodu społecznego (social proof), czyli opinii oraz ocen innych klientów. Dla użytkowników jest to nawet lepsza forma reklamy, ponieważ recenzje są o wiele bardziej wiarygodne, niż to co firma sama powie o własnym produkcie.
Przykuwające uwagę CTA
Użytkownik, który zobaczy reklamę w wyszukiwarce musi wiedzieć, jakich działań się od niego oczekuje. Dlatego bardzo ważne jest zawarcie w treści reklamy AdWords silnego, skutecznego CTA (wezwania do działania).
Hasła takie jak „zarejestruj się”, „odbierz”, „kup”, „sprawdź teraz”, „pobierz dziś”, „obejrzyj” znacznie wpływają na efektywność linków sponsorowanych.
Treść CTA powinna być dostosowana do branży, w której działa nasza firma, rodzaju oferowanych produktów lub usług oraz – przede wszystkim – do grupy odbiorczej.
Ciekawa strategia, chętnie zastosuje się do wskazówek. I natchnęliście mnie do napisania nowego artykułu na moim blogu :p Pozdrawiam 🙂
Super 🙂 Wydaje mi się, że już coraz więcej wiem o reklamach w google – może w końcu odważę się, żeby wystartować samodzielnie jakąś kampanię. Na razie poczytałam trochę tutaj: http://www.blog.altemedia.pl/4428/skuteczny-baner-remarketingowy-jaki-powinien-byc o tym jak reklamowy baner graficznie ma wyglądać. Teraz tutaj reklama tekstowa… Tylko tak czytam te teorię patrząc na to jako klient i nie mogę sobie przypomnieć czy taka reklama kiedykolwiek mnie skusiła. Co jest skuteczniejsze? tekst czy obraz?