LinkedIn jest w głównej mierze używany do pozyskiwania kontaktów biznesowych, poszukiwania wartościowych pracowników (tak zwanego head huntingu) oraz szukania pracy. Dotychczas portal ten nie był chętnie wykorzystywany przez marketerów jako platforma reklamowa. Przyczyną był fakt, że LinkedIn nie udostępniał reklamodawcom zaawansowanych narzędzi, które dostępne były w pozostałych mediach społecznościowych, takich jak np. Facebook.

Od teraz jednak właściciele firm mają nowe możliwości docierania do odbiorców – wszystko dzięki nowym narzędziom to targetowania reklam na LinkedIn.

 

Opcje targetowania reklam na LinkedIn

Wraz z udostępnieniem nowego narzędzia pomagającego w docieraniu do odbiorców reklam na LinkedIn (nazywanego „Matched Audiences” – Dopasowani odbiorcy), reklamodawcy mogą skorzystać z trzech opcji targetowania:

  • Website Retargeting – narzędzie to dostępne wcześniej np. na Facebooku. Umożliwia dotarcie z reklamami do odbiorców, którzy odwiedzili stronę internetową firmy. Dzięki temu można stworzyć treści reklamowe, które będą odpowiedzią na potrzeby klientów;
  • Account Targeting – ta opcja pozwala reklamodawcom na dodanie listy z nazwami firm, przez co możliwe stanie się skierowanie działań promocyjnych tylko do osób powiązanych z wybranymi przez nas przedsiębiorstwami;
  • Contact Targeting – zasada działania jest podobna jak w przypadku poprzedniej opcji – reklamodawcy mogą przygotować listę z adresami e-mail, a LinkedIn powiąże przesłane informacje z kontami użytkowników portalu. Jest to dobry sposób na dotarcie z reklamą do osób, które wcześniej kontaktowały się z naszą firmą (np. właśnie poprzez wiadomości e-mail).

 

LinkedIn, buduj sieć sprzedaży

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat portalu LinkedIn i tego, jak efektywnie budować za jego pomocą swoją sieć sprzedaży, zachęcamy do obejrzenia poniższego odcinka eMarketing TV.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *