Reklamy w Stories na Instagramie dla wybranych marek były już dostępne w styczniu, jednak teraz serwis należący do Facebooka ogłosił, że ten rodzaj reklamy został udostępniony dla wszystkich. Czym taka forma promocji się charakteryzuje i czy zostanie ona pozytywnie przyjęta przez użytkowników Instagrama?
Reklamy w Instagram Stories
Od teraz reklamodawcy na całym świecie mogą docierać do użytkowników Instagrama poprzez krótkie filmy reklamowe, które pojawiać się będą pomiędzy innymi transmisjami na żywo (nazywanymi Stories). Reklamy w Stories będą oczywiście odpowiednio oznaczone – co można zauważyć na poniższym przykładzie (napis „Sponsored” na dole).
Warto również wspomnieć, że maksymalny czas, jaki mogą trwać reklamy w Stories to 15 sekund. Oprócz tego chcąc dodać film lub zdjęcie sponsorowane pomiędzy transmisje na żywo innych użytkowników, należy te materiały przygotować w formacie 9:16. Reklamy w Instagram Stories domyślnie uruchamiają się z dźwiękiem i oczywiście można je pominąć.
Efektywność reklamy w Stories
Czy reklamy pomiędzy Instagram Stories będą efektywne? Mając na uwadze różne badania, które wspominają o liczbie 80% użytkowników pomijających reklamy wideo, można mieć pewne wątpliwości. W przypadku Instagrama efektywność reklam może być jednak zupełnie inna (lepsza) – wszystko to zależy od grupy naszych odbiorców i tego jakie reklamy będziemy w Stories publikować. Dodatkowo możliwe jest dokładne targetowanie reklam w transmisjach na żywo dzięki narzędziom Facebooka, co sprawia, że warto rozważyć tę formę promocji.
Śledź eMarketing.pl na Instagramie i bądź na bieżąco!
Mam wrażenie, że niedługo żadnego filmu w sieci nie da się obejrzeć w całości, bez przerywników w postaci reklamy. Oczywiście dla SEOWców i właścicieli internetowych biznesów lepiej, gdy mogą promować strony w wielu miejscach. Niestety, przeciętny użytkownik ma powoli dość wszechobecnych reklam.