Możliwość nadawania treści wideo na żywo to funkcjonalność, którą aktualnie posiada niemal każdy liczący się portal społecznościowy. Transmisje na żywo pozwalają na dotarcie do dużej liczby odbiorców, angażowanie ich oraz budowanie nowej grupy fanów. Narzędzia do strumieniowania dostępne na Facebooku, YouTube czy Twitterze są cały czas poszerzane o nowe możliwości. Dotychczas Instagram nie umożliwiał zapisania właśnie opublikowanej transmisji – treści te znikały zaraz po wysłaniu. Wraz z najnowszą aktualizacją aplikacji mobilnej, Instagram wprowadził funkcję zapisu transmisji na żywo.
Jak zapisać transmisję wideo na żywo?
Po zakończeniu nadawania na żywo, autor treści wideo zobaczy w prawym górnym rogu aplikacji przycisk „Zapisz”.
Jego kliknięcie sprawi, że na telefonie zachowany zostanie plik wideo właśnie opublikowanej transmisji. Co jednak ważne – zapisany zostanie tylko film, natomiast przepadną komentarze, polubienia czy informacja na temat ilość wyświetleń.
Transmisje na żywo w strategii video marketingu
Facebook daje możliwość ponownego wykorzystania wcześniejszych transmisji na żywo, przez co funkcja ta jest bardzo chętnie wykorzystywana przez marketerów. Od teraz możliwe jest to również w Instagramie, a poza tym aplikacja zapisuje transmisje bezpośrednio na urządzeniu, co znacznie ułatwia późniejsze publikowanie filmu na pozostałych portalach społecznościowych i wykorzystanie go w strategii video marketingu. Możliwość zapisywania transmisji live sprawia, że praca włożona w stworzenie unikalnej treści nie przepada, co jest oszczędnością nie tylko czasu, ale i pieniędzy.
Na swoim blogu Instagram zapowiedział również, że wprowadzona nowość to jedna z wielu planowanych usprawnień transmisji na żywo. Czym jeszcze zaskoczy nas ten portal społecznościowy?
Śledź eMarketing.pl na Instagramie i bądź na bieżąco!