Google wprowadziło do swojego systemu publikowania linków sponsorowanych AdWords dodatkowe kolumny, dzięki którym mierzenie wyniku jakości reklam stanie się jeszcze łatwiejsze oraz bardziej czytelne. Oprócz tego reklamodawcy mogą także spojrzeć w przeszłość i dowiedzieć się, jak w poprzednich okresach zmieniał się wynik jakości reklam dla każdego słowa kluczowego.
Wynik jakości Google AdWords to liczbowy współczynnik wyrażany w skali od 1 do 10, który obrazuje to, w jakim stopniu Twoje reklamy oraz strony docelowe będą pasować do zapytań użytkowników. Im większe dopasowanie tym wyższy wynik jakości.
Części składowe wyniku jakości Google AdWords to:
- przewidywany CTR
- trafność reklamy
- opinia o stronie docelowej
Powyższe elementy, w połączeniu z wysokością stawki oraz innymi czynnikami wpływają na ranking reklamy, od którego zależy to czy nasza reklama będzie wyświetlana oraz jaka będzie jej pozycja w wynikach wyszukiwania.
Nowe kolumny w raporcie na temat wyniku jakości reklam AdWords
Od teraz w narzędziu Google AdWords dostępne są trzy dodatkowe segmenty, które można dodać do raportu słów kluczowych:
- Przewidywany CTR (współczynnik klikalności) – określa z jakim prawdopodobieństwem użytkownik kliknie w reklamę, która wyświetli się po wpisaniu w wyszukiwarkę danego słowa kluczowego;
- Trafność reklamy – przedstawia stan frazy kluczowej i to jak bardzo jest ona powiązana z reklamą;
- Jakość strony docelowej – określa jak przydatna dla użytkownika jest strona docelowa, na którą trafia on po kliknięciu w reklamę. Oceniana jest między innymi jej czytelność i powiązanie ze słowami kluczowymi, które wpisywane są do wyszukiwarki przez użytkownika.
Dotychczas osoby korzystające z Google AdWords, aby zobaczyć powyższe informacje na temat każdego słowa kluczowego, musiały klikać małą ikonkę widoczną przy frazie. Teraz dane te mogą być wyświetlone w osobnych kolumnach dodawanych do ogólnego raportu słów kluczowych.
Dane historyczne na temat wyniku jakości reklam
Oprócz aktualnych danych, użytkownicy Google AdWords mogą uzupełnić raport o kolumny, które przedstawiać będą informacje na temat tego, w jaki sposób zmieniał się wynik jakości słów kluczowych w czasie. Znajomość danych historycznych jest istotna, ponieważ pozwala ona na sprawdzenie, w jaki sposób dokonane przez nas modyfikacje reklam wpłynęły na ich wynik jakości AdWords. Dzięki temu przyszłe kampanie reklamowe mogą być o wiele bardziej efektywne.
Aby dodać nowo wprowadzone kolumny, wystarczy zmienić sposób wyświetlania raportu słów kluczowych: