Należący do Facebooka serwis Instagram poszerza swoje możliwości dla reklamodawców. Już niedługo użytkownicy będą mogli zobaczyć podczas przeglądania Instagram Stories reklamy w formie karuzeli, a dokładnie – kilka zdjęć lub innych treści wyświetlanych jedna po drugiej.
Reklamy na Instagramie
Obecnie reklamodawcy mogą skorzystać z czterech formatów dostępnych na Instagramie:
- reklama w formie zdjęcia;
- reklama w formie filmu;
- reklamy w relacjach (Stories);
- reklamy karuzelowe.
Ostatnio wprowadzonym formatem były reklamy w Stories – wyświetlane pomiędzy relacjami znajomych i znikające po 24 godzinach. Wymagały one stworzenia treści w nietypowym formacie (9:16) i nie mogły być dłuższe niż 15 sekund.
Ograniczenia te spowodowały, że właściciele serwisu zdecydowali się wprowadzić nowy format reklamy, łączący dwa wcześniej wymienione – reklamy w relacjach oraz karuzelowe. Jak to wygląda w praktyce?
Reklama karuzelowa w Stories może składać się z maksymalnie 3 różnych materiałów (zdjęcie lub film) wyświetlanych jedno po drugim. Oznacza to, że łącznie reklama trwać może nawet 45 sekund (3 razy po 15 sekund). Pozwala to przekazać odbiorcom znacznie bardziej rozbudowany komunikat, opowiedzieć ciekawszą historię czy na dłużej przykuć uwagę. Do treści można też dodać elementy takie jak naklejki i inne efekty specjalne.
Przykład reklamy karuzelowej w Stories można zobaczyć na blogu Instagrama, gdzie nowy format został przedstawiony.
Obecnie z nowego formatu w ramach testu korzystają jedynie dobrze znane marki, takie jak Coca-Cola czy Renault. Wkrótce reklama karuzelowa w Stories powinna zostać udostępniona wszystkim.