Zdaniem ekspertów z firmy Zenith, publikującej doroczny raport „Online Video Forecasts”, dotyczący treści wideo w sieci, w roku 2017 wzrośnie czas, jaki poświęcamy na oglądanie materiałów filmowych w internecie. Jednocześnie wzrosną też wydatki na reklamę wideo. Ile minut dziennie oglądamy filmy online i za pomocą jakich urządzeń robimy to najchętniej?

 

Czas oglądania filmów w sieci wzrośnie o 20% w roku 2017

Bazując na raporcie z badania firmy Zenith, użytkownicy internetu w roku 2017 poświęcą na oglądanie znajdujących się tam filmów o 20% więcej czasu, niż w roku ubiegłym. Średnio przeciętny użytkownik będzie oglądał wideo w sieci przez prawie 50 minut dziennie.

Co ciekawe, najchętniej filmy online będą oglądane za pomocą urządzeń mobilnych – ich właściciele poświęcą niemal 30 minut w ciągu doby na tę czynność. Spadnie za to udział urządzeń stacjonarnych, takich jak komputery, laptopy czy telewizory z dostępem do internetu – posiadacze tych sprzętów będą oglądać wideo online przez niecałe 19 minut dziennie.

Osoby mieszkające w Polsce w roku 2017 będą oglądać filmy w internecie przez średnio 40 minut dziennie i chętniej wykorzystają do tego urządzenia stacjonarne, których używać będą do oglądania wideo przez ponad 20 minut dziennie.

Eksperci firmy Zenith przewidują też, że do roku 2019 czas, który użytkownicy poświęcają na oglądanie filmów za pomocą telefonów czy tabletów wzrośnie o niemal 30%. Wynika to z faktu, że na runku jest obecnie dostępnych szereg urządzeń, które pozwalają na bezproblemowe wyświetlanie treści filmowych, a w przeciągu dwóch lat z pewnością ilość się nie zmniejszy. Dodatkowo operatorzy komórkowi oferują coraz lepsze transfery danych, co zapewnia bardziej komfortowe oglądanie wideo na smartfonach.

 

Wzrost wydatków na reklamę w formie wideo

Rosnące zainteresowanie filmami w sieci wiąże się także ze zwiększonymi wydatkami na ten rodzaj reklamy. Zgodnie z przewidywaniami firmy Zenith, wzrosną one o 23% w stosunku do roku poprzedniego – mowa tutaj o kwocie rzędu 27 miliardów dolarów. Tendencja wzrostowa będzie utrzymywać się przez następne lata i w roku 2019 wydatki na reklamę wideo mają wzrosnąć do ponad 38 miliardów dolarów.

Interesujący jest fakt, że reklamodawcy w tym roku wydadzą więcej na reklamę wideo emitowaną na urządzeniach stacjonarnych. Dlaczego? Okazuje się, że komfort jaki zapewnia np. komputer czy telewizor smart (duży ekran, zwykle korzysta się z nich w domowym zaciszu) sprawia, że odbiorcy są bardziej skupieni na przekazie reklamowym, a co za tym idzie – jest on bardziej efektywny.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *