Większa liczba użytkowników mobilnych w stosunku do zeszłego roku
Raport firmy Gemius/PBI, dotyczący liczby internautów w czerwcu 2017 roku pokazuje, że mamy obecnie do czynienia z tendencją wzrostową użytkowników sieci, korzystających z urządzeń przenośnych. Zgodnie z wynikami raportu, w Polsce jest ich ponad 20 milionów, co stanowi wzrost o niemal 3 miliony w porównaniu z zeszłym rokiem (kiedy było ich ponad 17 milionów).
Zmniejsza się za to liczba osób, które korzystają z urządzeń stacjonarnych – w czerwcu zeszłego roku było ich ponad 28 milionów, a obecnie liczba ta zmniejszyła się o niecałe 700 tysięcy.
Mając na uwadze wyniki raportu firmy Gemius/PBI, należy w taki sposób projektować witryny sklepów internetowych lub innych firm, aby korzystanie z nich na telefonach komórkowych było jak najbardziej wygodne. Dotyczy to w szczególności zapewnienia:
- szybkich czasów ładowania strony;
- wygodnego menu nawigacyjnego;
- wyraźnych zdjęć oraz grafik, tak aby ich oglądanie na mniejszym ekranie nie było kłopotliwe.
Rozwiązaniem jest stworzenie osobnej strony mobilnej, która spełniać będzie wszystkie te warunki, bądź zaprojektowanie witryny z myślą o urządzeniach mobilnych, dynamicznie dopasowującej się do wielkości ekranu – czyli tak zwanej strony responsywnej.
Obie te metody mają swoje wady oraz zalety. Więcej o stronach responsywnych oraz mobilnych można dowiedzieć się w artykule na ten temat, znajdującym się w tym miejscu. Polecamy również obejrzenie odcinka eMarketing TV, w którym Grzegorz omawia te dwa rodzaje stron internetowych, dopasowanych do smartfonów lub tabletów: