Niemal każde przedsiębiorstwo, które prowadzi swoją działalność w internecie, promuje się za pomocą reklam online. Nie jest to dużym zaskoczeniem, szczególnie, że działania takie niosą ze sobą szereg korzyści – większą rozpoznawalność marki, pozyskanie nowych klientów czy zwiększenie sprzedaży. O wiele bardziej interesujące może być to, jakie wydatki na reklamę online ponoszą firmy. Odpowiedź na to pytanie znaleźć można w raporcie udostępnionym przez IAB Polska.

 

Nakłady na reklamę online wzrastają

W pierwszym kwartale roku 2017 wydatki firm na promocję w internecie wzrosły o 85 milionów złotych w porównaniu z rokiem ubiegłym. Łącznie nakłady te wyniosły zatem 890 milionów złotych – oznacza to, że wzrost wydatków na reklamę w internecie uplasował się na poziomie 10,5% w porównaniu z rokiem 2016.

wydatki-na-reklame-min-1
Źródło: IAB Polska

 

Jak wydatki na reklamę wyglądają przy podziale na poszczególne rodzaje działań promocyjnych? Według badania w pierwszym kwartale bieżącego roku zmniejszyły się nakłady na email marketing – w porównaniu z rokiem 2016 firmy wydały na ten cel o 3,5% mniej. Najpopularniejszym formatem okazały się ogłoszenia (wydatki na nie wzrosły o ponad 24%), a na kolejnych miejscach znalazły się reklamy w wyszukiwarkach (wzrost o 10%) oraz displayowe (wydatki większe o ponad 8%).

udzial-procentowy-min
Źródło: IAB Polska

 

Zaobserwowano także wzrost wydatków na reklamę wyświetlaną na urządzeniach mobilnych – telefonach oraz tabletach. W stosunku do roku ubiegłego wzrosły o 17%. Podobnie w przypadku mediów społecznościowych – firmy wydają coraz więcej na reklamę w portalach takich jak np. Facebook. Wydatki na działania promocyjne w social media wzrosły o 15% w porównaniu z rokiem poprzednim.

udzial-mobile-i-sm-min
Źródło: IAB Polska

 

Warto również zwrócić uwagę na to, jak wzrastają wydatki na reklamę z podziałem na branżę. Na najwyższym miejscu znajduje się handel – udział nakładów finansowych na działania promocyjne w tym sektorze stanowi 19%. Na drugim miejscu znajdują się przedsiębiorstwa produkujące dobra szybko zbywalne (FMCG) – udziały tego sektora w wydatkach na reklamę w pierwszym kwartale 2017 roku wyniosły łącznie 14%. Sumując także łączny udział w wydatkach na promocję firm oferujących dobra trwałe, otrzymujemy wynik 35%.

wydatki-na-reklame-branze-min
Źródło: IAB Polska

 

Dane, które składają się na wyniki powyższych badań, zostały zebrane do 29 lipca 2017.

 

Jak reklamować się w Internecie?

Chciałbyś dowiedzieć się, jak efektywnie prowadzić działania promocyjne w sieci? Na początek polecamy artykuł na temat tego, jak powinna wyglądać skuteczna reklama w wyszukiwarce, czyli linki sponsorowane Google AdWords.

Natomiast jeśli chcesz dowiedzieć się jeszcze więcej na temat reklamy online, a także innych aspektów związanych z zakładaniem oraz prowadzeniem sklepu internetowego – zajrzyj na fanpage Akademii eCommerce i przekonaj się, co możesz zyskać stając się jej uczestnikiem!

 

 

Jedna odpowiedź

  1. Podejrzewam, że trend rosnących wydatków na reklamę będzie się utrzymywał stale przez następne lata. Spirala nakręca się sama gdyż dwóch konkurentów będzie inwestować coraz większe środki aby przegonić drugiego. Zwłaszcza, że reklama w internecie jest mierzalna.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *