Z pozoru może wydawać się, że na Facebooku przesiadują w przeważającej większości osoby młode. Jak jednak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę eMarketer.com – w Stanach Zjednoczonych do końca bieżącego roku portal społecznościowy straci niemal 2 miliony użytkowników mających poniżej 25 lat. Gdzie przenoszą się młodzi ludzie?

 

Niewielki wzrost użytkowników Facebooka

Jak podaje eMarketer.com – na Facebooku z miesiąca na miesiąc pojawiają się nowi użytkownicy, jednak w głównej mierze są to osoby starsze. Według prognoz do końca 2018 roku liczba ta sięgnie 169,5 miliona użytkowników w Stanach Zjednoczonych, co stanowi wzrost o… jedynie 1% w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Niestety – w tym samym czasie z Facebooka rezygnuje też około 10% użytkowników z USA w wieku 11 lat i mniej, a także prawie 11% osób w przedziale wiekowym od 12 do 24 lat. Oznacza to zatem, że w segmencie najmłodszych użytkowników portalu społecznościowego przewidywane są nawet dwucyfrowe spadki – łącznie „odejdzie” niemal 2 miliony osób!

 

Instagram czy Snapchat?

Jak dalej przewidują analitycy, młode osoby, które zrezygnują z Facebooka przeniosą się głównie na pozostałe portale, skupiające się bardziej na treściach wizualnych – Instagram oraz Snapchat. Według prognoz w roku 2018 należący do Facebooka Instagram zyska około 1,6 miliona nowych użytkowników ze Stanów Zjednoczonych w grupie wiekowej poniżej 25 lat, natomiast Snapchat – 1,9 miliona.

Dlaczego młodzi ludzie coraz bardziej zniechęcają się Facebookiem? Ponieważ korzysta z niego… coraz więcej osób starszych – w tym np. rodziców nastolatków. Analitycy przewidują dodatkowo, że taka sama sytuacja może spotkać również Snapchata. Z początku zasada działania tego serwisu była trudna do zrozumienia przez starsze pokolenia i przyciągała młodych swoją „odmiennością” – obecnie wprowadzane zmiany mają na celu przystosowanie Snapchata również do pozostałych grup wiekowych.

Warto o zmianach w demografii Facebooka pamiętać również przy okazji planowania kampanii reklamowych czy innych akcji marketingowych, które kierowane mają być do młodszego pokolenia.

Większą skutecznością mogą bowiem cieszyć się działania reklamowe prowadzone w miejscach, gdzie młode osoby przesiadują najchętniej – jak wspomniane wcześniej Snapchat czy Instagram. Warto też korzystać z funkcji, jakie udostępniają te serwisy – tak zwanych „relacji” (stories) – gdzie firmy również mogą umieszczać reklamy.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *