Niedawno usługa Google Moja Firma została rozszerzona o funkcję wpisów – krótkich wiadomości, które widoczne są pod wizytówką miejsca w wynikach wyszukiwania. Jak firmy mogą najbardziej optymalnie wykorzystać wpisy do promowania swojej działalności i co jeszcze warto wiedzieć o nowej funkcji wizytówki Google Moja Firma?
Informowanie o promocjach i wydarzeniach
O tym jak rozpocząć korzystanie z wpisów w Google Moja Firma pisaliśmy przy okazji artykułu informującego o nowej funkcji. Właściciel wyszukiwarki poleca używanie wpisów, jako formy reklamy nowych produktów lub usług, informowania o atrakcyjnych promocjach czy zapowiedzi wydarzeń.
Wpisów nie należy traktować jako kolejne miejsce, które pozwala na dodanie nowych słów kluczowych pozwalających na osiągnięcie wyższej pozycji w wyszukiwarce – komunikaty te nie są indeksowane przez Google, zatem nie mają one większego wpływu na pozycjonowanie.
Optymalna długość treści oraz zdjęcie we wpisie
Podobnie jak w przypadku postów w mediach społecznościowych, również wpisy w Google Moja Firma rządzą się pewnymi prawami, jeśli chodzi o ich długość oraz to, jakie treści wizualne można w nich zamieścić.
Jeśli chodzi o limit długości treści, to wynosi on do 300 wyrazów (ponad 1500 znaków). Warto jednak pamiętać, że jedynie około 100 pierwszych znaków jest widocznych od razu – należy więc postarać się o to, aby informacje najważniejsze dla klienta były zamieszczone na samym początku i nie zostały ucięte w najmniej odpowiednim miejscu.
W przypadku zdjęć najlepiej sprawdzają się takie, które są wyraźne, jasne i dobrej jakości. Google zaleca używanie obrazów o minimalnej rozdzielczości 720 na 720 pikseli (w formacie .jpg lub bezstratnym .png). Obecnie nie ma też możliwości dodania do wpisu treści wideo – nawet w postaci GIF-a.
Google nie pozwala na ręczne wykadrowanie zdjęcia, zatem warto postarać się, aby najważniejsze elementy były umieszczone na środku fotografii – w przeciwnym wypadku mogą one zostać ucięte.
Jeśli decydujemy się na utworzenie wydarzenia, zyskujemy dodatkowe pole do wypełnienia – jego nazwę. Sugerowana długość to około 5 wyrazów, a limit wynosi 58 znaków.
Wpisy są widoczne tylko przez kilka dni
Z początku nie było jasne, czy wpisy w Google Moja Firma mają jakiś „okres ważności”. Część osób wspominała, że wpisy nagle zaczęły znikać z wizytówek. Okazuje się, że Google zaczęło wysyłać do właścicieli wiadomości mailowe, które informowały o tym, że wkrótce ich wpis zniknie – o czym wspominaliśmy tutaj.
Warto pamiętać o tym, że wpisy są widoczne przez 7 dni. Wyjątek stanową informacje o wydarzeniach – są one wyświetlane do momentu ich ich zakończenia (datę ustawia się podczas tworzenia wpisu).
Jeśli opublikujemy klika wpisów, jako pierwszy od lewej widoczny będzie ten najnowszy oraz następny w kolejności – pozostałe wyświetlane będą w formie poziomej karuzeli.
Udostępnianie oraz analiza wpisów
Każdy wpis posiada osoby odnośnik, zatem możliwe jest ich udostępnianie w innych miejscach – np. w mediach społecznościowych. Dodatkowo logując się na konto Google Moja Firma właściciele biznesów mają możliwość sprawdzenia statystyk wyświetleń wpisów.
Jeśli załączamy do wpisu przycisk CTA (np. rezerwuj, dowiedz się więcej), oprócz dodania odnośnika na stronę produktu bądź landing page (witrynę docelową), warto dodać do adresu kod UTM. Pozwala on na dokładne śledzenie, skąd trafił na daną stronę użytkownik, co pomaga w mierzeniu efektywności tego typu działań promocyjnych.
Więcej o kodach UTM i tagowaniu odnośników można przeczytać w tym miejscu, gdzie znajduje się artykuł oraz wideo na temat mierzenia efektywności reklamy w internecie.