Pisaliśmy niedawno o tym, że przeglądarka Chrome będzie w niedalekiej przyszłości blokować uciążliwe reklamy. Ostatnio Google potwierdziło tę informację, a właściciele stron muszą przygotować się na planowane zmiany, modyfikując bądź usuwając reklamy, które nie są zgodne ze standardami. Właściciel wyszukiwarki udostępnił także nowe funkcje w swoich narzędziach internetowych – raport pokazujący uciążliwe reklamy na stronie internetowej.
Raport widoczności reklam od Google
Aby uzyskać dostęp do nowej funkcji, wystarczy zalogować się do Search Console, wybrać opcję „Narzędzia internetowe”:
Następnie należy kliknąć „Raport widoczności reklam od Google”.
W tym miejscu wybrać można także, jaki rodzaj raportu nas interesuje – dotyczący komputerów lub urządzeń mobilnych. Dzięki temu można w jednym miejscu przejrzeć wszystkie informacje, które dotyczą reklam na naszej witrynie.
Jeśli któraś z reklam na stronie nie będzie zgodna ze standardami i będzie uciążliwa dla użytkowników – będzie można ją zobaczyć w raporcie oraz ewentualnie nanieść wymagane poprawki.
Coalition for Better Ads – walka Google o lepsze reklamy w sieci
Standardy, które określają jakie reklamy są uciążliwe dla użytkowników zostały określone na tej stronie. Wśród „zakazanych” typów reklam wymienić można między innymi:
- wyskakujące okienka;
- reklamy zasłaniające cały ekran;
- reklamy odliczające czas do zamknięcia;
- filmy reklamowe automatycznie odtwarzające dźwięk.
Pełna lista wraz z bardziej szczegółowymi informacjami dostępna jest na stronie Coalition for Better Ads.
O samym pomyśle Google na blokowanie uciążliwych reklam w przeglądarce Chrome można natomiast przeczytać w naszym artykule w tym miejscu.
Ciekawe, zwłaszcza że od dawna uznaje się reklamy na stronie jako negatywny czynnik rankingowy. Jak widać dbają o nas 🙂