Dla niemal każdego właściciela strony internetowej wyznacznikiem sukcesu jest dobra – najlepiej jak najwyższa – pozycja w wynikach wyszukiwania Google. Wiemy już, że możliwe jest osiągnięcie tak zwanej “pozycji zerowej”, czyli obecności w featured snippets, jednak istnieje też inny sposób na sprawienie, by nasza strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie w wyszukiwarce
Wpisując w Google dowolne słowo kluczowe, użytkownik zobaczy listę wyników z odnośnikami do poszczególnych stron, na których (według silnika wyszukiwarki) znajdzie on odpowiedź na swoje zapytanie.
Oczywiste jest to, że kolejność wyników w żadnym wypadku nie jest przypadkowa, a uzależniona jest od wielu czynników. Na część z nich wpływ ma właściciel strony – może bowiem odpowiednio tworzyć treści na stronę pod kątem wyszukiwarek, nasycając je właściwymi frazami – jednak w zdecydowanej większości to algorytmy Google decydują o tym jaki odnośnik, dlaczego i na jak długo wyświetlany będzie na samej górze, czy w pierwszej dziesiątce wyników wyszukiwania.
Oprócz linków do wartościowych zdaniem Google stron, pierwsze strony wyników wyszukiwania zajmują czasem dwie pozycje – wspomniany wcześniej fragment z odpowiedzią (featured snippets) oraz odnośniki zgrupowane w sekcji “Najważniejsze artykuły”. Przykład można zobaczyć poniżej.
Klikając odnośnik “Więcej na temat:” przenosimy się do Wiadomości Google (lub Google News) – czyli strony gromadzącej najnowsze informacje na różne tematy z wielu źródeł.
Jak zatem widać, wyświetlanie linku do strony w sekcji “Najważniejsze artykuły” to sposób na znaczne zwiększenie ruchu – nie tylko odnośnik znajduje się na samej górze wyników wyszukiwania, ale oprócz tego jest zdecydowanie większy i posiada dodatkowe wyróżnienie w postaci zdjęcia. Z pewnością bardziej zachęca to użytkownika do kliknięcia i zapoznania się z treścią.
Strona w Google News
W jaki sposób można znaleźć się w Wiadomościach Google? Przede wszystkim serwis ten nie jest przeznaczony dla każdej witryny – kwalifikują się jedynie strony o charakterze prasowym, gdzie stale umieszczane są nowe i wartościowe dla czytelników treści. Co istotne, Google przychylnie spogląda na te strony, które podpisują poszczególne artykuły imieniem oraz nazwiskiem autora. To, oraz fizyczna możliwość kontaktu z zespołem redakcyjnym (telefon, adres e-mail), sprawia, że zamieszczane na stronie wiadomości mogą być łatwo zweryfikowane.
Istnieją też wymogi techniczne, takie jak:
- unikalne i stałe adresy URL artykułów
- treści powinny być napisane w HTML
- nie można blokować dostępu do witryny robotom indeksującym Google
- dodanie witryny do Google Search Console
Ostatni wymóg jest szczególnie istotny, ponieważ potwierdza on, że zgłaszająca osoba faktycznie jest właścicielem danej strony.
Aby ostatecznie dodać stronę do Wiadomości Google, należy odwiedzić Centrum wydawców Wiadomości Google – wymienione tam będą wszystkie strony, których jesteśmy właścicielami. Klikając odpowiedni przycisk, możemy wybrać, którą z witryn zgłosić chcemy do Wiadomości Google.
Warto poświęcić trochę czasu i prawidłowo wypełnić formularz, zwracając szczególną uwagę na pole “Sekcje”, gdzie podajemy poszczególne podstrony naszej witryny, które spełniają wymagania Google News.
Po wysłaniu zgłoszenia, należy oczekiwać odpowiedzi Google, co trwać może nawet do 3 tygodni. W przypadku odrzucenia, kolejną próbę można podjąć dopiero po 60 dniach.
Samo dodanie nic nie daje. Może jakieś zalecenia optymalizacyjne jak tam być na stałe? Bo można się dodać owszem, ale wtedy jest się na 50-60 pozycji w njusach…
Brak mięsa w artykule i odpowiedzi ile to daje.