Komunikator serwisu Facebook – Messenger – stanowi osobną usługę nie tylko dla użytkowników, ale również jako platforma dla programistów, dzięki której można go wykorzystać w o wiele efektywniejszy sposób, w celu bardziej skuteczniejszego angażowania klientów. W tym kontekście najważniejszą nowością w wersji 2.2 Messenger Platform jest funkcja pozwalająca wykorzystać komunikator Messenger w formie rozszerzenia na stronie – np. sklepu internetowego. Jak to działa?
Messenger dla firm
Z samego komunikatora Facebooka korzysta ponad miliard użytkowników miesięcznie – o czym portal społecznościowy informuje na swoich stronach. Dodatkowo według tych samych danych firmy i osoby prywatne wymieniają między sobą w ciągu miesiąca niemal 2 miliardy wiadomości. Możliwość skontaktowania się z firmą przy pomocy komunikatora Facebooka jest też doceniana przez klientów – dla więcej niż połowy taka forma komunikacji pozytywnie wpływa na ich decyzję zakupową. Klienci wolą też napisać wiadomość, niż skontaktować się z przedsiębiorstwem telefonicznie.
Z tego punktu widzenia rozszerzenie na stronę w postaci komunikatora Messenger wydaje się naturalnym rozwojem tej platformy. Sposobem działania przypominać będzie ona dotychczasowe wtyczki w postaci czatu na stronie sklepu internetowego, dzięki której kontakt z obsługą staje się o wiele prostszy dla klientów.
Podstawowa różnica jest jednak taka, że kontakt poprzez rozszerzenie Messengera pozwala na swobodne przenoszenie konwersacji pomiędzy witryną a Facebookiem – rozmowa rozpoczęta na stronie może być bez problemu kontynuowana na Messengerze, z wykorzystaniem dowolnego urządzenia (funkcja będzie działać zarówno na komputerach jak i na telefonach lub tabletach), bez utraty historii lub kontekstu.
Facebook zapowiada też, że rozszerzenie będzie stale rozwijane (np. o możliwość przesyłania plików multimedialnych), co pozwoli korzystać z niego w taki sam sposób, jak do kontaktów poprzez Messenger ze znajomymi.
Obecnie Messenger w formie rozszerzenia na stronie dostępny jest w postaci zamkniętych testów i wdrożony został w wybranych sklepach – głównie w Stanach Zjednoczonych.
Właściciele firm lub sklepów internetowych mogą zgłaszać swoje zainteresowanie rozszerzeniem, wypełniając udostępniony przez Facebooka formularz, dzięki czemu w momencie globalnego startu usługi zostaną oni poinformowaniu o tym fakcie.
Dokładnie taki messenger niby nic a jednak podnosi sprzedaż o sporo bo jednak jeśli klient się skontaktuje ze sprzedawcą to chętniej coś kupi.
No to bardzo fajny dodatek na serwer. Warto właśnie sobie takie coś dodać bo jednak kontakt z klientem jest ważny i wiele osób z tego korzysta. Musiałbym pomyśleć nad moją stroną z takim dodatkiem.
Bardzo dobry wynalazlek ten messenger. Następne źródło kontaktu z klientem.
Andrzej, sprawdź nasz wpis, w którym wyjaśniamy, jak dodać wtyczkę Messengera na swoją stronę – opcja ta już działa! Do tego jest niezwykle łatwa do wdrożenia 🙂