Mapy Google umożliwiają każdemu użytkownikowi dodanie nowego miejsca lub uzupełnienie brakujących informacji na sklepu osiedlowego, w którym np. robi codzienne zakupy. Aby jednak mieć pełną kontrolę nad wizytówką swojej firmy w wyszukiwarce Google, warto samemu zadbać o jej stworzenie. Służy do tego strona Google Moja Firma.
Darmowa wizytówka w sieci
To co wyróżnia narzędzie Google Moja Firma to fakt, że jest ono bezpłatne i w bardzo prosty sposób pozwala dodać informację o swojej firmie do wyszukiwarki. Co jeszcze daje skorzystanie z narzędzia Google?
Dobra widoczność w sieci
Dodanie swojego przedsiębiorstwa do Google Moja firma sprawia, że pojawia się ona zarówno w wynikach wyszukiwania jak i w Mapach Google. Wystarczy, że użytkownik zacznie szukać podobnego miejsca, a wśród propozycji pojawi się nasza firma, co może skutkować o wiele większą ilością potencjalnych klientów.
Szybki dostęp do najważniejszych informacji na temat firmy
Dzięki wizytówce stworzonej przy pomocy narzędzia od Google klienci w bardzo łatwy sposób mogą zobaczyć najbardziej istotne z ich punktu widzenia informację na temat naszej firmy, takie jak dokładny adres, godziny otwarcia czy branżę.
Zdjęcia miejsca
Wizytówka pokazuje również fotografie naszej firmy, dzięki której potencjalni klienci mogą zobaczyć jej wygląd bez wychodzenia z domu. Ułatwia to też odnalezienie firmy w terenie, ponieważ klienci wiedzą, jakiego szyldu lub witryny mają szukać.
Opinie na temat firmy
Oprócz wspomnianych wcześniej informacji użytkownicy widzą w wizytówce opinie innych osób na temat danego miejsca. W przypadku pozytywnych komentarzy jest to forma dodatkowej (bezpłatnej!) reklamy naszej firmy.
Jak korzystać z Google Moja Firma?
Po wejściu na stronę Google Moja Firma w pierwszej kolejności wymagane jest podanie podstawowych informacji na temat naszej firmy.
Następnie konieczne jest zweryfikowanie podanych informacji – odbywa się do poprzez przepisanie kodu PIN, który wysyłany jest na podany wcześniej adres. Po tym kroku mamy możliwość zarządzania naszą firmą w osobnym kokpicie:
Z tego miejsca mamy możliwość dodania informacji dodatkowych, takich jak godziny otwarcia, czy też zdjęcia, które pokazują użytkownikom nasze miejsce z zewnątrz i wewnątrz.
Oprócz tego panel informacyjny daje dostęp do dodatkowych danych, takich jak statystyki wyświetleń wizytówki, liczba kliknięć i wykonanych przez użytkowników telefonów:
Dlaczego warto używać Google Moja Firma?
Stworzenie wizytówki swojej firmy pozwala na szereg działań, które mogą budować relację z użytkownikami, ponieważ podczas tworzenia miejsca w Google Moja Firma jednocześnie zakładany jest profil naszego przedsiębiorstwa na Google+. Można na przykład informować klientów o nowościach, promocjach i innych wydarzeniach. Warto również dodać zdjęcia produktów, tak aby klienci mogli zapoznać się z naszą ofertą. Poza tym mamy również możliwość odpowiadania na komentarze wystawiane przez użytkowników i rozwiązywać ich ewentualne problemy.
Jak zatem widać narzędzie Google Moja Firma pozwala w bardzo łatwy sposób dodać informacje o swoim przedsiębiorstwie do wyszukiwarki – zupełnie bez opłat. W połączeniu z płatnym reklamowaniem za pomocą linków sponsorowanych oraz pozycjonowaniem jest to niezwykle efektywny sposób na pozyskanie nowych klientów.
Mam wrażenie, że jest to niedoceniane narzędzie, mało o nim pisze się, tym cenniejszy ten wpis, dzięki! 🙂
Co w przypadku jak juz mamy jedno konto na Google+ ? Razem z wizytowka na mapie tworzy się drugie. Czy można je jakoś połączyć?