Google Moja Firma to usługa, która pozwala na stworzenie wizytówki sklepu lub innego lokalnego przedsiębiorstwa, która wyświetlana jest w wynikach wyszukiwania. Narzędzie to pozwala na przedstawienie najważniejszych informacji na temat firmy – nazwy, danych adresowych oraz kontaktowych, godzin otwarcia, branży, ocen innych użytkowników i wskazówek dojazdu.
Google Moja Firma umożliwia również dodawanie zdjęć, przy czym czynność tę może wykonywać zarówno właściciel biznesu, jak i pozostali użytkownicy wyszukiwarki. Czy osoby zarządzające darmową wizytówką od Google mają możliwość kontroli, jakie obrazy są dodawane przez użytkowników?
Powiadomienia o dodaniu nowego zdjęcia w Google Moja Firma
Właściciele kont w Google Moja Firma mogą zgłaszać zdjęcia dodane przez innych użytkowników – pod warunkiem, że naruszają one wytyczne. Jednakże dotychczas nie otrzymywali oni powiadomień za każdym razem, kiedy inne osoby opublikowały fotografię sklepu lub firmy.
Czynność taką można wykonać zarówno z poziomu komputera:
Oraz przy użyciu telefonu komórkowego i aplikacji Map Google:
Niedawno Google poinformowało jednak, że wkrótce właściciele wizytówek będą otrzymywać powiadomienia za każdym razem, kiedy inni użytkownicy wstawią nowe zdjęcie, które przedstawia daną firmę.
Jest to przydatna funkcja, ponieważ obrazy, które zamieszczone są w wizytówce Google Moja Firma są najważniejszym elementem, na który zwracają uwagę osoby szukające informacji na temat biznesu w sieci. Właściciele wizytówek powinni stale monitorować to, jakie fotografie wyświetlane są w wynikach wyszukiwania zaraz obok informacji o ich firmie. W przeciwnym wypadku nie będą oni mieli możliwości na szybką reakcję, w razie gdyby w zestawieniu fotografii pojawiło się zdjęcie, które oczernia firmę, lub przedstawia jej nieprawidłowy obraz innym użytkownikom.
Dodatkowo Google zapowiedziało także, że zamieni styl e-maili z powiadomieniami dotyczącymi usługi Moja Firma.
Źródło: ogłoszenie Google
Google Moja Firma – darmowa wizytówka w internecie
Więcej informacji o tym, jak zacząć korzystać z narzędzia Google Moja Firma przeczytać można w artykule znajdującym się w tym miejscu. Natomiast wskazówki na temat tego jak zoptymalizować wizytówkę firmy, aby przyciągała ona więcej potencjalnych klientów znajdują się w tym poradniku.