Firma Google cały czas rozbudowuje swoje usługi o nowe możliwości. Nowa funkcjonalność – udostępnianie lokalizacji na żywo w Google Maps – ma zostać wkrótce wprowadzona na całym świecie. Dzięki temu nasi znajomi będą mogli otrzymywać powiadomienia na temat tego, gdzie aktualnie przebywamy. Czy zaplanowana przez Google nowość umożliwi tworzenie reklam opartych o aktualną lokalizację użytkowników?
Udostępnianie lokalizacji w aplikacji Google Maps
Planowana nowość pozwoli na bardzo szybkie poinformowanie wybrane przez nas kontakty o naszym aktualnym miejscu przebywania. Wystarczy jedynie w aplikacji Google Maps wybrać opcję „Share location” – udostępnij lokalizację:
Możliwe będzie wybranie długości czasu udostępniania naszej lokalizacji (choć można ją też przerwać w każdej chwili):
W ramach zachowania prywatności aplikacja Google Maps umożliwi również wybranie osób, z którymi będziemy chcieli podzielić się naszą aktualną lokalizacją:
Wybrane kontakty otrzymają na swój telefon powiadomienie, które pokazywać będzie naszą lokalizację (w postaci pinezki ze zdjęciem) na żywo w aplikacji Google Maps:
Dodatkowo będzie można udostępnić również swoją trasę, a wtedy nasz znajomy otrzyma powiadomienie z informacją na temat szacowanego czasu przybycia do celu:
Reklama w Google Maps
Aplikacja z mapami od Google nie tylko ułatwia odnajdywanie miejsc lub wyznaczanie trasy – Mapy Google używane są także do reklamowania swojej stacjonarnej firmy. Od dawna dostępne jest narzędzie służące do dodawania nowych miejsc. Jest to bardzo skuteczny sposób na wypromowanie swojego sklepu lub innego biznesu, ponieważ aplikacja Google Maps umożliwia również dodanie zdjęć, dokładnego adresu oraz danych kontaktowych i godzin otwarcia. Informacje te z pewnością przydatne będą dla użytkowników poszukujących np. sklepu z rowerami w okolicy.
Jeśli chodzi o zapowiedzianą funkcję udostępniania lokalizacji na żywo, to nie jest jasne, w jaki sposób Google umożliwi jej wykorzystanie do celów reklamowych. Możliwości jednak są spore, ponieważ informacja o aktualnej lokalizacji użytkownika umożliwi zaproponowanie np. sklepu, który znajduje się w okolicy.