Czy informacje, które widoczne są w wizytówce Google Moja Firma są wystarczające? Dzięki nim użytkownik może dowiedzieć się przede wszystkim jaki jest dokładny adres przedsiębiorstwa, w jakich godzinach jest otwarte i jak można się z nim skontaktować.
Jedną z ostatnich dużych zmian w Google Moja Firma były wpisy, czyli możliwość dodawania do wizytówki aktualności na temat firmy czy planowanych wydarzeń. Pozwalają one właścicielom firm na zamieszczanie w wizytówce dodatkowych, niestandardowych informacji. Obecnie Google testuje kolejne podobne rozwiązanie, jakim jest sekcja z pytaniami oraz odpowiedziami. Jak ona działa?
Pytania i odpowiedzi – nowa sekcja w wizytówce Google Moja Firma
Na samym początku należy zaznaczyć, że nowość ta dostępna jest wyłącznie na urządzeniach mobilnych. Wyszukując informacji na temat danej firmy, użytkownik zobaczy nową sekcję w wizytówce, z zachętą do zadania pierwszego pytania.
Co ciekawe – pytania może dodawać również właściciel firmy. W takim przypadku konieczne jest zalogowanie się na swoje konto, na którym założona została wizytówka, a następnie wprowadzenie pytania w tym samym miejscu – wtedy zamiast zdjęcia pojawi się stosowna ikona:
Niezależnie od tego, w jaki sposób (i kto) zada pytanie, będą one widoczne w wizytówce. W tym miejscu konieczne należy wspomnieć o fakcie, że odpowiedzi może udzielać zarówno właściciel firmy, jak i inni użytkownicy. Rodzić to może pewne problemy, jednak wrócimy do tej kwestii w dalszej części artykułu.
Sekcję pytania i odpowiedzi można wykorzystać, tworząc jako właściciel firmy listę najczęstszych wątpliwości, jakie mają klienci. Zamieszczając te pytania (oraz odpowiedzi) jako firma, użytkownicy mają pewność, że udzielone odpowiedzi są zgodne z prawdą – zostaną one w odpowiedni sposób oznaczone.
Mogą to być pytania np. o:
- akceptowane metody płatności;
- miejsce parkingowe dla klienta;
- konieczność wcześniejszego umówienia wizyty (lub stolika – w przypadku restauracji);
- dodatkowe usługi świadczone przez firmę (np. serwis).
Niestety Google nie oferuje możliwości usuwania pytań oraz odpowiedzi, które zostały zamieszczone przez innych – można to zrobić tylko w przypadku własnych treści:
Sytuacja ta wygląda podobnie, jak w przypadku opinii – zamiast ich usuwania, właściciele firmy mogą jedynie zgłosić je do Google (jeśli naruszają one zasady), co jednak nie pozwala kasować nieprzychylnych komentarzy. Podobny system działa w przypadku pytań i odpowiedzi – użytkownicy mogą określać, które z nich są dla nich pomocne lub nie, co w teorii wpływać ma na kolejność ich wyświetlania.
Zagrożeniem mogą być nie tylko nieprzychylne firmie odpowiedzi, ale także treści reklamowe czy nawet spam. Sekcję tę może wykorzystać także konkurencja – z premedytacją zadając pytania o usługi, których dana firma nie posiada i udzielać odpowiedzi, w której zachęcać będzie do odwiedzania swojej lokalizacji.
Nowa funkcjonalność obecnie działa jedynie na urządzeniach mobilnych, zatem logując się do panelu Google Moja Firma na komputerze właściciele nie mają możliwości sprawdzenia oraz odpowiadania na pojawiające się pytania. Dodatkowo posiadając aplikację usługi na telefonie, właściciele otrzymywać będą powiadomienie za każdym razem, kiedy klient zada nowe pytanie.