Wszystkie najważniejsze portale społecznościowe posiadają własne narzędzia służące do tworzenia oraz monitorowania reklam. Wyjątek stanowi Snapchat, na którym niemożliwe było samodzielne tworzenie i zarządzanie reklamami. Z początkiem czerwca ma się to jednak zmienić, ponieważ portal społecznościowy planuje uruchomić własne narzędzia do zarządzania reklamami. Jak ma wyglądać menedżer reklam na Snapchacie oraz jego pozostałe elementy?
Menedżer reklam na Snapchacie
Dotychczas jeśli jakaś marka chciała reklamować się na Snapchacie, musiała ona najpierw skontaktować się z działem promocji tego medium społecznościowego. Innym sposobem było skorzystanie z usług zewnętrznej firmy, jednak wiązało się to z nakładami finansowymi. W ciągu kilku tygodni ma się to zmienić, ponieważ Snapchat planuje w czerwcu uruchomić bezpłatne narzędzie do tworzenia oraz zarządzania i analizowania skuteczności reklam w tym medium.
Menedżer reklam na Snapchacie ma podobną zasadę działania, co inne tego typu narzędzia dostępne na pozostałych platformach społecznościowych. Oprócz analizy skuteczności reklam, możliwe jest również ich precyzyjne adresowanie do wybranych odbiorców.
Narzędzie to pozwoli na kupowanie reklam, jednak wyłącznie tych pojawiających się pomiędzy snapami w stories (historiach udostępnianych przez innych użytkowników). Reklamodawcy mogą wybierać spośród poniższych typów:
- reklama wideo – film o długości maksymalnie 10 sekund;
- reklama zachęcająca do pobrania aplikacji;
- dłuższa reklama wideo (nawet do 10 minut);
- reklama zachęcająca do odwiedzenia strony.
Menedżer reklam nie pozwoli jednak na tworzenie sponsorowanych filtrów opartych o lokalizację użytkowników czy animowanych filtrów wykorzystujących wirtualną rzeczywistość. Ten pierwszy rodzaj reklamy posiada osobne narzędzie dostępne pod tym adresem, a drugi wymaga skontaktowania się bezpośrednio ze Snapchatem.
Dodatkowe narzędzia dla marketerów
Dodatkowo oprócz menedżera reklam dostępna będzie osobna sekcja w aplikacji mobilnej Snapchata. Dzięki niej możliwe będzie szybkie analizowanie efektywności promocji oraz otrzymywanie najważniejszych powiadomień o jej stanie. Kolejną nowością będzie możliwość nadawania uprawnień różnych użytkownikom, którzy związani są z kampanią reklamową prowadzoną na Snapchacie.
Menedżer reklam na Snapchacie udostępniony będzie w czerwcu w kilkunastu krajach – również w Polsce. Aktualnie narzędzie to jest dostępne w ramach testów i zgłosić się mogą do nich zainteresowane nową funkcjonalnością firmy. Formularz oraz więcej informacji znajduje się w tym miejscu.