Dbanie o poprawność adresów e-mail jest ważne z kilku istotnych powodów. Przede wszystkim błędne adresy znacznie zmniejszają skuteczność działań prowadzonych w ramach strategii e-mail marketingowej – część wiadomości wysłanych do klientów może zwyczajnie do nich nie trafić. Innym problemem są kwestie finansowe – usługi, które wspomagają wysyłkę wiadomości do klientów zazwyczaj stosują metodę rozliczania za każdy wysłany e-mail, jeśli zatem w bazie istnieje szereg nieaktywnych bądź błędnie zapisanych adresów, narażamy się na niepotrzebne koszty.
Dlatego tak ważne jest sprawdzenie wszystkich e-maili, które znajdują się w bazie wysyłkowej. Służyć mogą do tego np. darmowe narzędzia do weryfikacji bazy mailingowej – oto kilka z nich.
QuickEmailVerification
Usługa ta pozwala w wersji darmowej (dostępnej po zarejestrowaniu się) na sprawdzenie do 100 adresów mailowych dziennie. Co istotne – nie trzeba ich wprowadzać pojedynczo. Można skorzystać z opcji wygrywania pliku z listą adresów w kilku wspieranych formatach. Program sprawdza zarówno to, czy dany e-mail istnieje oraz to czy jest zapisany poprawnie (np. literówka w domenie).
Snov.io
Strona ta również udostępnia dla użytkowników plan darmowy, który pozwala na zweryfikowanie listy adresów e-mail, składającej się z maksymalnie 300 rekordów (limit ten restartowany jest każdego miesiąca). Ciekawą funkcją – dostępną także bez dodatkowych opłat – jest narzędzie przeszukujące wszystkie dostępne adresy e-mail z danej domeny.
e-Mail Validator
Kolejny darmowy program do weryfikacji adresów e-mail, które posiadamy w swojej bazie. Bez logowania umożliwia on sprawdzanie tylko jednego adresu, jednak po darmowej rejestracji udostępniona zostaje możliwość weryfikowania do 100 e-maili jednocześnie. Dzięki temu skutecznie oczyścimy swoją bazę mailingową z nieaktywnych bądź błędnych adresów e-mail.
My Bulk Email Verifier
Narzędzie to pozwala na masowe zweryfikowanie listy 50 adresów jednocześnie – sprawdzana zostaje ich poprawność, domena oraz czy adresy jest wciąż aktywny. Dodatkową opcją jest funkcja pozwalająca na eksportowanie listy e-maili z danej witryny – wystarczy wpisać jej URL, a program wyświetli wszystkie adresy, które się tam znajdują, pomijając duplikaty. Lista taka może być następnie z łatwością skopiowana do programu weryfikującego, w celu sprawdzenia.
Możliwe jest także dodanie rozszerzenia do przeglądarki, co usprawnia proces sprawdzania poprawności adresów e-mail.
Fajny materiał, na pewno pomocny, gdyż niewielu rozumie, jak waznym jest temat jakości danych np. twojej listy mailingowej. Szerzej o jakości danych pisaliśmy na https://edbms.pl/6-wskazowek-jak-dbac-o-jakosc-danych-swoich-klientow/ – gdzie poruszamy wiecej narzedzi ktore moga pomóc w utrzymaniu kwestii jakości danych.
Przydatny artykuł! Skoro jesteśmy w tym temacie, polecam przetestować narzędzia które umożliwiają pobranie baz e-mail firm tylko i wyłącznie z wybranej branży, co raczej zwiększy konwersję sprzedaży. Jeśli kupisz byle jaką listę adresów email, niestety trafisz w bardzo wąskie grono potencjalnych klientów. Generator baz email wszystkich polskich firm z CEIDG generuje bazę adresów email niemalże 5 000 000 firm http://ceidgbazafirmy.pl/ .
Bardzo ważny artykuł! Myślę, że warto wspomnieć o firmie Bouncer (https://usebouncer.com) z Polski, która zajmuje się własnię taką weryfikacją adresów mejlowych na skalę globalną, ale zapewnia również polski support! Przy założeniu konta, użytkownik otrzymuje 1000 darmowych kredytów na przetestowanie!
Metoda podwójnego potwierdzenia zapisu na listę skutecznie ogranicza błędne lub niechciane adresy mailowe. Ważne jest aby często dostarczać wartościową treść dla osób, które zapisały się na listę. Aby nawiązać dobre relacje trzeba przestrzegać pewnych reguł. Warto też segmentować swoją listę. To tylko część elementów, które sprawiają, że baza mailingowa będzie bardziej wartościowa. Oczywiście w artykule przekazane kilka wartościowych rad jak, które dobrze jest stosować 🙂
Pozdrawiam