Z pewnością nie trzeba nikogo przekonywać do założenia wizytówki lokalnego przedsiębiorstwa w usłudze Google Moja Firma. Jest ona darmowa, wyświetla się użytkownikom wyszukiwarki w osobnej sekcji i zawiera najważniejsze informacje o firmie, takie jak godziny otwarcia, dokładny adres czy dane kontaktowe. Usługa firmy Google jest stale rozwijana – o czym na bieżąco piszemy na naszej stronie. Tym razem właściciel wyszukiwarki przygotował kolejne usprawnienie – łatwiejsze zarządzanie wizytówką Google Moja Firma.
Panel zarządzania wizytówką w wynikach wyszukiwania
Dotychczas właściciele lokalnych biznesów, którzy posiadali wizytówki w usłudze Google Moja Firma i chcieli dokonać pewnych zmian, musieli logować się na stronie narzędzia, gdzie mogli wprowadzić nowe informacje. Proces ten nie był może nazbyt skomplikowany i czasochłonny, jednak z pewnością stawał się taki, w momencie posiadania kilku lub kilkunastu różnych wizytówek (np. różnych lokalizacji kawiarni, restauracji i innych miejsc).
Teraz wystarczy jedynie wpisać w wyszukiwarkę nazwę przedsiębiorstwa, a panel zarządzania nim zostanie wyświetlony w wynikach wyszukiwania – tak jak na poniższym przykładnie:
Należy jedynie upewnić się, że jest się zalogowanym na to samo konto Google, na którym została założona dana wizytówka.
Podobny panel wyświetla się również na urządzeniach mobilnych:
Jak widać na przykładach, z pomocą tego panelu można z jednego miejsca zarówno:
- dodawać lub zmieniać informacje o firmie;
- utworzyć wpisy w wizytówce Google Moja Firma;
- dodawać nowe zdjęcia;
- zarządzać opiniami od klientów.
Zarządzanie wizytówką Google Moja Firma z poziomu wyszukiwarki pozwala także sprawdzić podstawowe statystyki takie jak np. liczba jej wyświetleń w ostatnich kilkudziesięciu dniach. W panelu zarządzania widoczne są także powiadomienia na temat niedawno opublikowanych przez innych użytkowników (klientów) zdjęć.
Google stosuje również podpowiedzi dla właścicieli biznesów, sugerując im wprowadzenie zmian, jak np. dodanie większej ilości zdjęć, utworzenie wpisu, dodanie menu (w przypadku restauracji) bądź zmianę godzin otwarcia firmy w związku z nadchodzącym świętem.
Jak w pełni wykorzystać potencjał wizytówki Google Moja Firma?
Usługa oferowana przez Google to niezwykle prosty sposób na zwiększenie widoczności swojego lokalnego przedsiębiorstwa – zupełnie bezpłatnie!
Chcesz wiedzieć, jak zoptymalizować swoją wizytówkę, aby była jak najbardziej przydatna dla potencjalnych klientów?
- Na początku koniecznie zapoznaj się z naszym poradnikiem, który pomoże założyć Ci konto w Google Moja Firma;
- Później dowiedz się, jak jeszcze możesz usprawnić swoją wizytówkę;
- Poznaj również pozostałe funkcje narzędzia Google Moja Firma, jak wpisy, kreator stron internetowych czy sekcję z pytaniami oraz odpowiedziami!
Kolejna motywacja by przetestować Clusteric’a 🙂