To co najbardziej interesuje klientów sklepów internetowych to – oprócz ich oferty – ceny produktów. Kwota, jaką musi zapłacić za towar użytkownik zawsze powinna być przedstawiona w czytelny, jasny sposób. Niewskazane, a nawet zabronione, jest ukrywanie kosztów dodatkowych bądź informowanie o nich dopiero w ostatnim etapie zakupów. O czym jeszcze warto pamiętać i jak wyświetlać ceny produktów w sklepach internetowych?
Informacje o zniżce i oszczędności
Jeśli produkty w sklepie internetowym objęte są promocją, warto przedstawić szczegółowe informacje na jej temat. Oprócz poprzedniej ceny, dobrym pomysłem jest pokazanie procentowej zniżki, a także informacji o tym, ile klient może dzięki promocji oszczędzić.
Inne elementy, które wyświetlane mogą być przy cenie produktu podczas promocji, to na przykład czas jej trwania (wraz z odliczaniem) lub informacja o zakupach na raty.
Cena w najbardziej widocznym miejscu
To, w którym miejscu sklepu internetowego przedstawiona będzie cena produktu ma szczególne znaczenie. Umiejscowienie tej informacji ma bowiem wpływ na wygodę dokonywania zakupów w eSklepie – klient nie musi poświęcać wiele czasu na szukanie ceny.
Najczęściej informacja o cenie znajduje się zaraz przy nazwie produktu. Skutkuje to tym, że informacja o kwocie trafia do potencjalnego klienta od razu po wejściu na podstronę z towarem.
Innym miejscem, gdzie umieszczona może być cena, to okolice przycisku CTA (call to action), który jednoznacznie wskazuje użytkownikowi, jakie kroki musi podjąć, by sfinalizować zakup („dodaj do koszyka”, „kupuję”, „zamawiam” itp). Wezwanie to – wraz z informację o cenie – umieszczone w jednym miejscu, znacznie ułatwia podjęcie decyzji zakupowej.
Cena produktu plus koszty wysyłki
Bardzo często okazuje się, że czynnikiem, który wpływa na decyzje o zakupie danego przedmiotu są koszty jego wysyłki. Zazwyczaj klient poznaje tę kwotę dopiero w ostatnim etapie składania zamówienia. Sklep internetowy może ułatwić podjęcie decyzji zakupowej, poprzez zawarcie na stronie produktu zarówno jego ceny, jaki i poszczególnych sposobów wysyłki wraz z ich kosztem.
Warto także przy cenie produktu zamieścić informacje o tym, że może on być wysłany za darmo. Dzięki temu klient od razu pozna ostateczną kwotę, jaką będzie musiał zapłacić za towar.
Przestawienie zakresu cenowego
Niektóre produkty są dostępne w sklepach internetowych w kilku różnych wariantach lub istnieje możliwość ich modyfikacji przed kupnem. W zależności od tego co wybierze klient, lub jakie dodatkowe elementy zamówi, ostateczna kwota zakupu będzie różna.
Dobrą praktyką jest zatem przedstawienie klientowi na stronie produktu zakresu cen. Dzięki temu od samego początku jasne będzie, jaka może być najniższa kwota do zapłaty za dany przedmiot, a jaka maksymalna. Wraz ze zmianą parametrów przedmiotu, które wpływają na jego ostateczną cenę, klient powinien być wyraźnie poinformowany, że wartość towaru uległa zmianie.
Podsumowanie
Zawsze należy pamiętać o tym, aby cena była widoczna na stronie produktu oraz była aktualna. Elementy takie jak koszt przedmiotu oraz inne (np. przycisk „Dodaj do koszyka”) muszą być łatwo dostępne i zauważalne zarówno dla klientów używających komputerów jak i telefonów komórkowych.
Warto także pamiętać o czcionce, która stosowana jest na stronie – powinna być ona czytelna i odpowiednio duża. Dobrze jest także zadbać o stosowną kolorystykę – cena powinna wyróżniać się spośród innych elementów strony, najlepiej sprawdzają się barwy o wysokim kontraście.
Ostatnią rzeczą, o której należy pamiętać, to testowanie różnych układów strony sklepu internetowego, dzięki czemu będzie można, jakie umiejscowienie ceny oraz innych powiązanych z nią elementów jest najbardziej optymalne.