Za każdym razem, kiedy chcemy zapłacić za zakupy w internecie, musimy podawać w sklepie swoje dane. Często hamuje nas to przed spontanicznymi zakupami, a eSklepy poprzez skomplikowany proces zakupowy tracą klientów. W wybranych polskich sklepach pojawiła się nowa metoda płatności – Visa Checkout. Czy dzięki niej klienci będą szybciej oraz chętniej dokonywać zakupów w sieci? W jaki sposób korzystać z nowej metody płatności i w jaki sposób jest ona w naszym kraju promowana?
Visa Checkout – szybsze płatności kartą
Polska jest jednym z pierwszych krajów w Europie, gdzie firma Visa wprowadziła szybkie płatności online. Jak one działają? Wystarczy, że użytkownik zarejestruje się na stronie operatora kart płatniczych, poda swoje dane, informacje o karcie oraz adres dostawy. Teraz wystarczy jedynie, że kliknie w sklepie internetowym przycisk Visa Checkout, a płatność zostanie zrealizowana. Nie ma zatem konieczności wpisywania wszystkich wymaganych informacji przy każdym zakupie oraz sięgania po kartę płatniczą.
W jakich sklepach zapłacimy za pomocą Visa Checkout?
Obecnie metoda ta dostępna jest w dwóch polskich sklepach internetowych – RTV Euro AGD oraz OleOle. Klienci tych sklepów po dodaniu przedmiotu do koszyka zobaczą w nim przycisk Visa Checkout, dzięki któremu błyskawicznie zapłacą za wybrany przez siebie przedmiot.
Z Visa Checkout można korzystać zarówno poprzez przeglądarkę na komputerze stacjonarnym, jak i na urządzeniach mobilnych.
Dodatkowo w ramach promowania Visa Checkout w Polsce sklepy z tą metodą płatności przygotowały odrębną promocję dla klientów. Dokonując zakupów za określoną kwotę oraz płacąc za nie nową metodą płatności, klienci otrzymują kody rabatowe na następne zakupy.
Czy Visa Checkout może zmniejszyć ilość porzuconych koszyków?
Klienci bardzo często nie finalizują zakupu w sklepie internetowym, ponieważ proces wprowadzania swoich danych lub informacji o karcie płatniczej jest dla nich zbyt długotrwały. Dzięki Visa Checkout ilość porzuconych koszyków może się zmniejszyć, gdyż proces płatności będzie znacznie uproszczony.
Sklepy internetowe powinny maksymalnie ułatwiać swoim klientom finalizowanie zakupu, tak aby nie odkładali oni decyzji zakupowej na później. Jedną z metod uproszenia i przyspieszenia zakupów jest właśnie oferowanie różnych metod płatności. O tym w jaki sposób za pomocą wiadomości e-mail można zachęcić klienta do dokończenia zakupu przeczytasz w tym artykule.