Allegro jest liderem sprzedaży elektronicznej w Polsce. Serwis uchodzi również za jedną z 10 największych platform e-commerce na świecie oraz zajmuje miejsce na liście 100 największych witryn internetowych.
Miesięcznie odwiedzany jest przez ok. 21 mln użytkowników, czyli ponad 75% wszystkich polskich internautów! Oznacza to, że prowadząc sprzedaż na Allegro, możesz dotrzeć ze swoim asortymentem nawet do 66% Polaków mających co najmniej 16 lat.
Warto wziąć także pod uwagę, że przeciętny kupujący miesięcznie wydaje w serwisie ok. 240 zł, co daje kwotę ok. 2880 zł rocznie.
To wszystko sprawia, że Allegro nie ma sobie równych. Obecnie żaden inny kanał sprzedaży nie da Ci możliwości dotarcia do tak wielu potencjalnych klientów bez ponoszenia ogromnych nakładów finansowych. Jednakże samo założenie konta i bierna obecność na portalu nie pozwoli Ci zwiększyć swoich przychodów. Poza klientami, z Allegro korzysta ponad 120 tys. sprzedawców udostępniających łącznie 200 mln ofert!
Aby wyróżnić się na tle tak ogromnej konkurencji, musisz posłużyć się płatną promocją.
Allegro Ads – co to jest?
Allegro Ads to system reklamowy najpopularniejszej polskiej platformy e-commerce. Dzięki niemu sprzedający mogą znacznie podnieść konkurencyjność swoich aukcji. Płatne reklamy pozwalają na wygenerowanie dużego ruchu dla ofert, dlatego są szczególnie przydatne na początkowych etapach kariery na Allegro.
W zależności od wybranego rodzaju kampanii, oferty będą widoczne w innych (ale zawsze bardzo popularnych) miejscach na portalu. Tym samym w krótkim czasie dotrą do wielu potencjalnych klientów. Obecnie w ramach systemu reklamowego Allegro można skorzystać z następujących form promocji: oferty sponsorowanej, reklamy graficznej, sieci reklamowej oraz Ads4Brands. Wszystkie kampanie Allegro Ads znacząco wpływają na zwiększenie sprzedaży, jednakże każda z nich robi to w nieco odmienny sposób.
Kiedy warto korzystać z Allegro Ads?
Z Allegro Ads może korzystać każdy, komu zależy na maksymalizacji sprzedaży. Używają go nawet producenci, którzy w ten sposób wspomagają swoich dystrybutorów, choć sami nie zajmują się bezpośrednią sprzedażą na Allegro.
Allegro Ads panel jest stosunkowo prosty w obsłudze a, co najlepsze, prowadzenie kampanii za jego pośrednictwem nie wiąże się z wysokimi nakładami finansowymi. Dzięki temu, że sam określasz, ile pieniędzy chcesz przeznaczyć na reklamę, nie przepalisz swojego budżetu.
Z większości dostępnych form promocji rozliczysz się w modelu Cost Per Click (CPC). Tym samym, będziesz mieć pewność, że zapłacisz wyłącznie za reklamy, które faktycznie dotarły do potencjalnego klienta. Jako, że nie ponosisz kosztów za samo wyświetlanie reklam, kampanie Allegro Ads doskonale nadają się do zbierania „gorących leadów”, czyli użytkowników, którzy są rzeczywiście zaciekawieni Twoim asortymentem.
Rodzaje reklam w systemie Allegro Ads
- Oferta sponsorowana – z pewnością jest najbardziej popularną reklamą w ramach Allegro Ads. Po wybraniu tego formatu Twoje oferty będą wyświetlane w najpopularniejszych na portalu miejscach, tuż nad aukcjami sprzedawców, którzy nie promują swojego asortymentu. Za ofertę sponsorowaną zapłacisz w modelu CPC
- Reklama graficzna – to reklama oparta na szablonie lub od niedawna również na banerze. Znakomicie nadaje się do zwiększania sprzedaży i rozwijania świadomości marki wśród kupujących. Oferty promowane w ten sposób wyświetlane są m.in. nad wynikami wyszukiwania. Allegro umożliwia wskazanie dla nich fraz kluczowych i wykluczeń. Za reklamę graficzną rozliczysz się w modelu CPM (opłata za każde tysiąc wyświetleń)
- Sieć reklamowa – ten format pozwala na umieszczanie reklam produktów poza Allegro: w wynikach wyszukiwania Google oraz na Facebooku
- Ads4Brands – jak sama nazwa wskazuje, jest to opcja dedykowana markom mającym co najmniej jednego dystrybutora na Allegro. Reklama ta pozwala na promowanie produktów należących do danego brandu z poziomu pojedynczego konta. Tym samym zabezpiecza dystrybutorów przed nadmierną rywalizacją, a właściciela brandu przed stratami, które mogłyby z niej wynikać
Sposób działania reklam Allegro Ads
Reklamy Allegro Ads mogą odsyłać użytkowników do różnych miejsc, m.in. na stronę danej aukcji, stronę sklepu lub do kategorii produktu. To, dokąd będą kierować klientów, zależy od wybranej kampanii oraz miejsca, gdzie reklama jest wyświetlana.
W przypadku sieci (reklamy w Google lub na Facebooku) możliwe jest jedynie odsyłanie użytkowników do z góry określonego produktu. Większe możliwości w zakresie linkowania oferują reklamy, które wyświetlane są wewnątrz serwisu Allegro, czyli oferty sponsorowane, reklamy graficzne i Ads4Brands. Należy jednak pamiętać, że pojedyncze oferty sponsorowane oraz szablonowe reklamy graficzne mogą kierować wyłącznie do jednego, konkretnego miejsca (do produktu, sklepu, grupy produktów lub określonej kategorii). Bannerowa reklama graficzna pozwala z kolei na ustawienie różnych linkowań dla poszczególnych elementów baneru (np. osobne dla zdjęcia i dla logotypu).
Allegro Ads – czy warto?
Najlepiej odpowiedzieć na to pytanie samodzielnie. Dokonanie oceny z pewnością ułatwią Ci jednak zaprezentowane niżej korzyści wynikające z korzystania z Allegro Ads:
- Zwiększenie szansy na sprzedaż – reklamy Allegro Ads są bardzo efektywne w promowaniu ofert (zwłaszcza sezonowych)
- Większa rozpoznawalność marki – korzystanie z sieci reklamowej pozwala na zwiększenie rozpoznawalności marki, umożliwiając wyświetlanie ofert poza systemem Allegro
- Wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania – oferty reklamowane poprzez Allegro Ads zazwyczaj pojawiają się wysoko w wynikach wyszukiwania Google
- Maksymalizacja zysku – inwestując stosunkowo niewiele w reklamę Allegro Ads, możesz liczyć na wysoką sprzedaż promowanych produktów
Remarketing
Tylko ok. 2% wszystkich użytkowników Allegro decyduje się na dokonanie zakupu natychmiast. Przeważająca większość dużo czasu poświęca na porównywanie poszczególnych ofert. Szukając okazji, kupujący szybko zapominają o odwiedzonych wcześniej aukcjach. Nikt nie chce, aby taki los spotkał jego oferty. W tym celu wielu sprzedawców korzysta z działań remarketingowych.
Obecnie możliwe jest przeprowadzenie kampanii remarketingowej Allegro na Facebooku.
Kiedy ktoś obejrzy Twoją ofertę, specjalny skrypt zapisze jego dane identyfikacyjne, aby w następnej kolejności wyświetlić mu dopasowaną reklamę tam, gdzie właśnie przebywa (np. na Facebooku). Dzięki temu już obejrzane oferty niejako „śledzą” użytkowników, którzy z jakiegoś powodu porzucili transakcję, przypominając im o dokończeniu zakupów.
Automatyzacja kampanii Allegro Ads
Jeśli masz duży asortyment, Allegro Ads umożliwia sortowanie ofert według wybranych reguł, np. po cechach produktu, tytułach aukcji lub ich cenie. Filtry można stosować pojedynczo lub zbiorczo, co znacznie ułatwia wybór ofert.
Jeżeli nie masz ochoty określać produktów ręcznie, Allegro może zrobić to za Ciebie. Automatyczna selekcja bestsellerów pozwala na błyskawiczny wybór najlepiej sprzedających się ofert. Serwis może również zarządzać ich emisją, przestając promować produkty, których popularność z jakiegokolwiek powodu uległa obniżeniu. Warto wiedzieć, że Allegro bierze pod uwagę także te aukcje, które dopiero zostały wprowadzone. Tym samym zwalnia z konieczności własnoręcznego wprowadzania ich do panelu Allegro Ads.
Integracja z zewnętrznymi narzędziami
Korzystanie z dedykowanych narzędzi czyni obsługę konta Allegro bardziej komfortowym. Do najpopularniejszych należą następujące systemy:
- BaseLinker – znacząco ułatwia obsługę zamówień, gromadząc w jednym miejscu m.in. konto sklepu internetowego, Allegro, stany magazynowe i system kurierski
- Trade Analytics – generuje statystyki sprzedaży za pośrednictwem Allegro i umożliwia porównywanie ich z osiągnięciami konkurencji; pozwala również na monitorowanie kategorii, popularnych ofert oraz cen produktów
- Trade Watch – monitoruje transakcje prowadzone na Allegro, umożliwiając tworzenie zaawansowanych analiz. Miesięcznie kreuje do 800 tys. raportów, które pozwalają na zapoznanie się m.in. ze statystykami konta, produktów oraz fraz kluczowych. Wypuszcza również ranking TOP produktów dla całego serwisu oraz głównych kategorii
- Niezbędnik sprzedawcy – pozwala na automatyczne odpowiadanie na wiadomości otrzymywane z różnych kont Allegro. To jednak nie wszystko. Niezbędnik monitoruje także trafność ofert i sprzedaż
Choć wymienione narzędzia bardzo ułatwiają prowadzenie sprzedaży na Allegro, zakup wszystkich byłby bardzo kosztowny i zwyczajnie nieopłacalny w przypadku pojedynczego konta. Zwykle korzystają z nich agencje marketingowe, które obsługują wielu klientów Allegro. Jeśli jesteś sprzedawcą, koniecznie rozważ nawiązanie współpracy z jedną z nich, a z pewnością zwiększysz swoją sprzedaż, oszczędzając przy tym czas i pieniądze.
Wykwalifikowana agencja Allegro Ads
Decydując się na współpracę z agencją marketingową, najlepiej wybrać taką, która specjalizuje się w obsłudze kont Allegro oraz prowadzeniu kampanii Allegro Ads. Jeśli posiada ona certyfikat Allegro Ads Partner +, możesz mieć pewność, że trafiłeś na prawdziwych profesjonalistów.
Prestiżowe odznaczenie Allegro Ads Partner + świadczy o dużym zakresie specjalizacji danej firmy. Dzięki zrealizowaniu wielu dedykowanych szkoleń oraz ogromnemu doświadczeniu w prowadzeniu kampanii wymagających niekiedy operowania na wysokich budżetach agencje takie są niezwykle skutecznie w prowadzeniu kampanii Allegro. Zwykle wypracowały wiele interesujących i unikalnych technik sprzedaży, które pozwalają ich klientom pozytywnie wyróżniać się na tle konkurencji.
Jedną z takich agencji jest niewątpliwie Pirk Spark. Firma ta jako jedna z pierwszych otrzymała certyfikat Allegro Ads Partner +. Na co dzień obsługuje ok. 80 klientów, a łączna wartość przychodu z jej reklam na Allegro wyniosła do dziś ponad 6 milionów złotych! To jednak nie wszystkie imponujące dane liczbowe. Pirk Spark udaje się zwiększyć wyniki sprzedaży nawet o 600%, a rekordowy zwrot z inwestycji oceniany jest przez firmę na 23 zł.