Komunikacja dostosowana do klienta
Zaletą stosowania marketing automation jest możliwość dostosowania komunikacji z klientem do jego zachowania na stronie naszego sklepu, dokonanych zakupów i innych informacji, które od niego otrzymaliśmy.
Załóżmy, że klient przeglądał ofertę wycieczek i dokonał jej rezerwacji. Dzięki temu tuż przed wyjazdem może on otrzymać od nas wiadomość na temat tego, jak najlepiej się do podróży przygotować, co zwiedzić, czy warto się ubezpieczyć itp. Po powrocie możemy zapytać o zdanie klienta na temat wycieczki, a po dłuższym okresie można ten wyjazd przypomnieć, proponując kolejne miejsca do odwiedzenia (bazując np. na wystawionej przez klienta opinii) lub wysłać zdjęcia z oglądanych wtedy miejsc, przywołując pozytywne emocje i tym samym budować relację.
Przykład spersonalizowanych komunikatów
Załóżmy, że klient zostawia opinię na temat hotelu, w którym zatrzymał się w czasie wakacji. Analiza takiej opinii z wykorzystaniem narzędzi marketing automation pozwala na lepsze poznanie preferencji użytkownika. Mając wiedzę na temat tego, co klientowi w danym hotelu się nie podobało (np. brak Wi-Fi), mamy możliwość wysłania w przyszłości oferty bardziej do niego dopasowanych.
Scenariusze marketing automation pozwalają zatem na stworzenie swoistych szablonów komunikacji, jednak każdy użytkownik otrzymuje spersonalizowane wiadomości, które zawierają wykonane przez niego zdjęcia i inne treści.