Płatność za pobraniem wciąż popularna
Jak można przeczytać w raporcie „E-commerce w Polsce 2017” firmy Gemius, dużą motywacją do zakupów w Internecie jest możliwość wyboru w eSklepie formy płatności „za pobraniem” – fakt ten jest zaletą dla 39% ankietowanych, którzy wzięli udział w badaniu.
Popularność płatności za pobraniem potwierdzają również informacje zamieszczone w komunikacie prasowym Poczty Polskiej. Spośród wszystkich przesyłek nadanych w roku 2016 przez krajowego operatora pocztowego, 30% z nich było opłaconych gotówką przy odbiorze w placówce, przy czym średnio kwota takich transakcji wynosiła niemal 200 zł.
Mimo przywiązania do tradycyjnej możliwości opłacania przesyłek gotówką przy odbiorze, Poczta Polska zdecydowała się jeszcze bardziej ułatwić tę czynność i od początku października 2017 roku wprowadziła możliwość dokonywania transakcji bezgotówkowych również przy odbiorze paczek. Osoby, którzy odbierają przesyłkę pobraniową w placówce mają do wyboru płatność kartą (urzędy pocztowe zostały wyposażone w ponad 8 tysięcy terminali) lub standard BLIK, dzięki czemu klienci mogą zapłacić za przesyłkę za pomocą telefonu komórkowego z zainstalowaną aplikacją banku.
Co jednak najciekawsze, Poczta Polska w ciągu najbliższego miesiąca planuje wprowadzić kolejną nowość – płatność kartą za przesyłki u kuriera. Wprowadzi to jeszcze większą wygodę, ponieważ nie trzeba będzie martwić się o posiadanie dokładnej kwoty, którą należy zapłacić osobie dostarczającej paczkę do naszego domu lub miejsca zamieszkania.
Wprowadzenie płatności kartą za przesyłkę pobraniową w Poczcie Polskiej stanowi rozszerzenie oferty, jaką wprowadzono niemal rok temu. Od czerwca 2016 roku klienci Poczty mogą bowiem skorzystać z terminali POS, opłacając znaczki lub inne usługi oraz wypłacać gotówkę czy dokonać doładowania telefonu komórkowego.
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat metod płatności on-line, jakie można wdrożyć w sklepie internetowym, zachęcamy do zapoznania się z ofertą Akademii eCommerce, w której dostępne jest szkolenie od eksperta z firmy Tpay – wiodącego operatora płatności w Internecie.