Google Moja Firma to narzędzie, które jest prawdopodobnie najczęściej opisywanym produktem giganta internetowego na naszym portalu. Dzieje się to z prostego powodu – bardzo często jest ono rozbudowywane o nowe, ciekawe funkcje. Nie inaczej jest i tym razem, ponieważ od niedawna zarówno właściciele jak i klienci mogą dodawać wideo w Google Moja Firma.
Wideo w wizytówce Google Moja Firma
Funkcja dodawania wideo do wizytówki firmy była już widoczna u wybranych użytkowników, jednak teraz Google oficjalnie poinformowało, że nowość ta trafiła do wszystkich.
Treści filmowe mogą dodawać właściciele firmy – korzystając z panelu zarządzania wizytówką, w taki sam sposób, jak dotychczas dodawali do niej zdjęcia. Jedyna różnica polega na tym, że w sekcji tej widoczna będzie nowa zakładka o nazwie „Wideo”.
Jakie są wymagania odnośnie materiałów filmowych dodawanych do wizytówki? Najważniejszym i prawdopodobnie jedynym jest ich długość – obecnie wspierane są jedynie treści trwające do 30 sekund. Oczywiście Google informuje przed przesłaniem wideo o tym, że podlegają one weryfikacji i mogą być widoczne dla wszystkich użytkowników wyszukiwarki dopiero po upływie 24 godzin.
Jeśli tak się stanie – klienci będą mogli oglądać je w tym samym miejscu, gdzie zdjęcia.
Wideo w Google Moja Firma mogą dodawać także osoby odwiedzające daną firmę, choć funkcja ta jest obecnie dostępne jedynie z poziomu telefonu:
Co w kwestii nieodpowiednich materiałów lub spamu, który mogą przesyłać użytkownicy? Podobnie jak w przypadku zdjęć, właściciele wizytówek nie mogą samodzielnie usuwać filmów przesłanych przez klientów. Jednym rozwiązaniem jest w tym przypadku zgłaszanie nieodpowiednich treści w nadziei, że zostaną one zweryfikowane przez Google i ostatecznie znikną z wizytówki Google Moja Firma.
Systematyczny rozwój narzędzia Google Moja Firma
Warto zastanowić się przy okazji, dlaczego Google tak bardzo od pewnego czasu rozwija swoją usługę wizytówek w wyszukiwarce. Z początku służyły one jedynie wyświetlaniu podstawowych informacji o firmie, z czasem zyskując nowe, bardziej rozbudowane funkcje, jak np. narzędzie do tworzenia prostych stron firmowych czy wpisy.
Powoli zatem wizytówka Google Moja Firma staje się nie tylko osobną sekcją w wyszukiwarce, gdzie znajdziemy np. numer telefonu do firmy, ale także narzędziem służącym skuteczniejszej komunikacji z klientami. Zdaje się, że Google wprowadzając coraz więcej nowości w swojej usłudze pragnie, aby użytkownik szukający informacji o lokalnym biznesie nie musiał nawet odwiedzać jego strony i aby konwersja dokonywała się z poziomu wyszukiwarki – np. przez telefon lub przy użyciu wiadomości w Google Moja Firma (które niestety są obecnie dostępne jedynie w Stanach Zjednoczonych).
Moim zdaniem bardzo ciekawe rozwiązanie. Ludzie bardzo chętnie oglądają materiały video, a i firmie dużo łatwiej budować brand poprzez video.
Przydatna informacja, chętnie wypróbuje 🙂
W końcu, każdy portal pcha się w wideo. Odbiorcy chętniej reagują na takie materiały to też firmy chętniej będą z tego korzystać.
Bardzo dobre posunięcie. Myślę, że dla wielu osób będzie to przydatne narzędzie.
Jest to już dostępne u wszyskich? Ja nadal nie widzę tego w swoich opcjach.
Nie wiedziałem że to już możliwe. Tylko czy w naszych warunkach odniesie to większy sukces ? To jest dopiero dobre pytanie.
Macie jakieś porady jak do tego podejść, w sensie jak maksymalnie wykorzystać to na swoją korzyść ? Bo sama obecność wideo jeszcze nie świadczy o sukcesie i zdobyciu klienta.
No bardzo dobra funkcja jeśli o mnie chodzi to na pewno skorzystam i będę też nagrywał takowe wideo bo to jednak zasięgi się zwiększą.