Ustawa zakazująca handlu w niedziele obowiązuje już od stycznia 2018 roku, w marcu tego samego roku Polacy mogli doświadczyć już dwóch z kolei niedziel z zamkniętymi sklepami stacjonarnymi. Czy sytuacja ta pozytywnie wpłynęła na ruch w sklepach internetowych?

 

eSklepy wyłączone z zakazu handlu

Shoper, firma odpowiedzialna za platformę e-commerce, poinformowała, że w dwie ostanie niedziele bez handlu w sklepach korzystających z tego narzędzia zanotowany został znacznie wyższy ruch. Wysoka była zarówno liczba odwiedzających strony sklepów internetowych, jak i wartość transakcji. Co więcej – dotychczasowe dwie niedziele objęte zakazem handlu w roku 2018 (11 i 18 marca) okazały się być najlepszymi pod tym względem w ostatnich trzech miesiącach.

Jedynie w ostatnią niedzielę (18 marca) liczba transakcji była nieco mniejsza, przy jednoczesnym dużym ruchu na stronie. Jak tłumaczy ekspert z firmy Shoper – zadziałał tutaj efekt ROPO, czyli z angielskiego research online, purchase offline. Jest to sytuacja, kiedy klient poszukuje informacji o produktach w sieci – np. czytając opinie na forach – ale ostatecznie kupuje je w sklepie stacjonarnym. Z wiadomych względów 18 marca nie było to możliwe.

Większą popularność eSklepów w niedziele objęte zakazem handlu potwierdzają też dane udostępnione przez operatora płatności Blue Media. W drugą niedzielę z zamkniętymi sklepach stacjonarnymi, sklepy on-line zanotowały 15% wzrost obrotu w porównaniu z poprzednią niedzielą. Firma podaje też, że najwięcej transakcji tego dnia odbywało się w godzinach wieczornych, pomiędzy 19:30 a 21:30.

Na koniec warto zastanowić się, czy wzrosty odwiedzających oraz transakcji w eSklepach są zasługą niedziel wolnych od handlu. Warto bowiem pamiętać, że marzec to okres przed świętami Wielkanocnymi, kiedy to wzmożone zakupy – zarówno stacjonarnie jak i on-line – są już tradycją.

 

2 odpowiedzi

  1. Ja postanowiłem wykorzystać ustawę o zakazie handlu w niedziele na rozwój swojego sklepu. Popracowałem mocno nad wyglądem strony internetowej, dodatkowo wprowadziłem do użytku wtyczkę WooCommerce PlaySMS, która umożliwia automatyczną wysyłkę wiadomości smsowych do klientów sklepu. Liczba klientów stale rośnie 🙂

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *