(00:06) Grzegorz: Wiesz co Magda, mnie też interesuje – jak budować bazę subskrybentów. Rozumiem, że mając sklep internetowy mogę wysyłać mailing/newsletter do swoich Klientów, ale gdybym chciał poszerzyć tę grupę o subskrybentów, czyli o osoby, które jeszcze nic u mnie nie kupiły, ale w jakiś sposób chciałby otrzymywać oferty. To w jaki sposób taką bazę subskrybentów najlepiej gromadzić? Jak zachęcać do tego, aby ktoś zostawił adres e-mail u mnie w sklepie internetowym?
(00:28) Magdalena: Metod jest naprawdę dużo. Jedną z wielu jest np. nasza aktywna działalność w social media, wszelkie narzędzia do e-mail marketingu mają w sobie zaszytą funkcjonalność specjalnych wtyczek, które można umieścić w social media np. na Facebook-u. Gdzie nasi fani, klikając w opcję newsletter-a mogą się do niej zapisać, zostawić nam adres mailowy.
Kolejna możliwość to są wszelkie opcje „poleć znajomemu”. Czyli jeśli mamy jakąś bazę naszych Klientów to zorganizowane promocji polegającej na tym, że „jeśli polecisz nam swoich znajomych, a oni staną się naszymi Klientami lub subskrybentami naszego newsletter-a, wówczas otrzymasz jakieś gratyfikacje”.
Kolejnym z elementów tworzenia naszej bazy jest oczywiście wykorzystanie baz zewnętrznych. Na rynku jest dostępnych szereg firm, które zajmują się wysyłaniem mailingów reklamowych, takich które przyczyniają do pozyskiwania nowych rekordów do naszej bazy.
Wszelkie działania off-linowe również sprzyjają temu, żeby powiększać bazę Klientów. Jeśli organizujemy dla nich jakiś event, to w formie bardziej tradycyjnej (analogowej, papierowej) zbieramy dane Klientów. Np. organizujemy jakiś konkurs i później te dane digitalizujemy. Oczywiście trzeba pamiętać o wszelkich parametrach prawnych, które pozwalają nam dane subskrybentów przetwarzać i wysyłać do nich dalszą komunikację.