To, jakie posty najlepiej publikować zależy głównie od:
- Charakterystyki naszej grupy odbiorczej
- Charakterystyki sprzedawanych produktów lub usług
Okazuje się, że dobrą inspiracją mogą być nasi fani. Dzięki ich zaangażowaniu, możemy dowiedzieć się wielu istotnych informacji, np. jakich produktów od nas oczekują oraz w jakim kierunku działać.
Monitoring konkurencji
Chcąc dowiedzieć się jakie posty najlepiej publikować, warto podejrzeć jak z prowadzeniem profilu na Facebooku radzi sobie nasza konkurencja. Jak oni to robią, w jaki sposób i czy to działa. Wówczas możemy spróbować podobnej strategii u nas. Oczywiście nie zawsze uzyskamy taki sam efekt jak konkurencja, gdyż każda firma ma swoją specyficzną grupę Klientów, którzy mogą różnie reagować na publikowane posty.
Jak dopasować treść postów
Nie ma ściśle sprecyzowanego kanonu co do tego jak pisać posty na Facebooku. Przekaz musi być indywidualnie dopasowany. Warto próbować różnych rzeczy i oceniać jak reaguje nasza grupa odbiorcza.
Urozmaicony przekaz
Nie chodzi o to, aby pokazać produkt wyłącznie z ceną i linkiem. Warto inspirować naszych Klientów. W branży odzieżowej świetnie sprawdzają się blogerzy. Bardzo dobrze wykorzystują ten fakt sklepy z butami, publikując wpisy na Facebooku zawierające zdjęcia blogerów noszących ich produkty. Pozwala to wywrzeć odpowiednie wrażenie na naszej grupie odbiorczej i sprawić, że zapragnie ona naszych produktów. Promując określony lifestyle łatwiej dotrzemy do potencjalnych Klientów naszego sklepu internetowego.