Średni okres stworzenia indywidualnej platformy sklepu trwa 6 miesięcy. Z doświadczeń Roberta Wiśniewskiego z Best.Net wynika, że niektóre wdrożenia trwają 2-3 miesiące, a w przypadku innych proces ten może trwać nawet rok.
Od czego zależy czas wdrożenia?
- Budżet – w przypadku ograniczonego budżetu, kiedy właściciel sklep dokładnie rozporządza każdą złotówką, zarówno decyzje, jak i wdrożenia rozciągają się w czasie.
- Wsparcie właściciela – jeżeli właściciel sklepu internetowego dysponuje kilku osobowym zespołem, który chętnie odpowiada na każde pytanie, wówczas projekt jest realizowany znacznie szybciej.
- Ilość podmiotów biorących udział we wdrożeniu – wydawać by się mogło, że wdrożenia są realizowane przez jedną firmę, nic bardziej mylnego. Bardzo często konieczna jest współpraca z przedstawicielami wielu grup (dostawcy platformy ERP, kurierzy, wewnętrzne działy firmy itp.). Im więcej osób bierze udział w projekcie, tym dłużej on trwa.