Facebook zrzesza 1,5 miliarda osób na świecie, w Polsce konta posiada aż 14 mln użytkowników, warto więc wykorzystać ten kanał w celu zwiększania sprzedaży w sklepie internetowym. Zakładając fanpage sklepu internetowego na Facebooku zyskujemy wiele możliwości. Do najważniejszych należą:
- Możliwość znalezienia wielu potencjalnych Klientów naszych produktów lub usług
- Budowanie wizerunku firmy/marki
- Dodawanie i sprzedawanie produktów
- Informowanie o promocjach, zniżkach
- Budowanie relacji z Klientami (odpowiadanie na pytania, inspirowanie się opiniami)
Fanpage sklepu internetowego na Facebooku a strona internetowa
Co odróżnia fanpage sklepu internetowego na Facebooku od standardowej witryny eSklepu? Przede wszystkim to, że pozwala na nawiązanie bardziej bezpośredniego kontaktu z Klientem. To właśnie tam ludzie spędzają swój wolny czas, docieramy więc do szerokiej grupy odbiorców/potencjalnych Klientów. Przeglądając Facebooka, użytkownicy mogą zainteresować się danym produktem i dokonać jego zakupu. Facebook już dawno przestał być wyłącznie miejscem rozrywki. Sami często szukamy pewnych marek na Facebooku i nawiązujemy interakcje za pośrednictwem komentowania lub polubienia postów określonych firm.