(00:06) Grzegorz: Magda, powiedz czym się w ogóle różni mailing od newsletter-a?
(00:09) Magdalena: Hmm… Rozumiem, że masz na myśli mailing reklamowy?
(00:14) Grzegorz: Tak.
(00:15) Magdalena: Ok. No to sprawa jest dosyć prosta. Jeśli chodzi o newsletter to oczywiście jest to powtarzalna, zaplanowana komunikacja do naszych Klientów, taka która informuje ich o tym co nowego w naszym sklepie, naszej ofercie i stanowi pewną więź pomiędzy nami, a Klientami. Stanowi również element budowania naszej lojalności z Klientem i jest łącznikiem pomiędzy nami, a Klientem sklepu.
Natomiast jeśli chodzi o mailing reklamowy. No to tutaj mamy już znacznie szersze spektrum możliwości. Mailing reklamowy będzie różny dla określonych grup Klientów. Różny dla Klientów w zależności od koszyków zakupowych, jakimi będą się charakteryzować, różny od zachowań na poprzednim mailingu reklamowym, który wysyłaliśmy do Klienta.
(01:08) Grzegorz: Tutaj tylko dopytam od razu: czy mailing reklamowy jest wysyłany do naszych subskrybentów, czy wysyłamy go do baz Klientów, z którymi nie mieliśmy jeszcze do czynienia?
(01:21) Magdalena: I do tej grupy, i do tej grupy. Oczywiście komunikacja z naszymi obecnymi Klientami nie może/nie powinna zawężać się wyłącznie do newsletter-ów. Powinna stanowić komunikację bieżącej oferty, związanej z rabatami, z nowymi produktami – i wtedy mówimy o mailingu reklamowym do naszej bazy Klientów. Natomiast, oczywiście jeśli chcemy rozbudowywać bazy Klientów, wówczas korzystamy z baz zewnętrznych i zlecamy wykonanie wysyłki mailingu reklamowego jakimś wydawcom, czy firmom zewnętrznym po to, aby tych Klientów, którzy jeszcze nie są w naszej bazie, pozyskać do naszego sklepu.