Prowadząc sklep internetowy ważna jest nie tylko ilość osób, która go odwiedzi. Oczywiście powinno nam zależeć na tym, by nasz e-Sklep był popularny i ludzie chętnie na niego wchodzili, ale istotna jest przede wszystkim ilość dokonanych przez odwiedzających zakupów. Chodzi o tak zwaną konwersję, a więc sprawienie, by klient trafiający na stronę dzięki reklamie wykonał jakąś akcję – np. zapisanie się na newsletter, pozostawienie swoich danych kontaktowych, czy kupno przedmiotu. Przedstawiamy zatem proste sposoby na to, jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym, czyli inaczej mówiąc – jak sprawić, by klienci częściej u nas kupowali.
Ułatw klientowi zakupy
Bywają sytuacje, w których użytkownik odwiedza Twój sklep internetowy, wybiera produkt dla siebie, dodaje go do koszyka, a następnie… porzuca go. Szerzej o porzuconych koszykach i sposobie ich ratowania wspomnieliśmy tutaj, jednak należy zastanowić się, dlaczego tak się dzieje. Być może klienta zniechęciła konieczność rejestracji przed zakupem lub sam proces był za długi i wymagał podania dużej ilości informacji.
Łatwy proces zakupowy, to klucz do tego jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym! Daj klientowi wybór – jeśli chce szybko kupić jakąś rzecz, nie zmuszaj go do zakładania konta w sklepie, pozwól mu dokończyć transakcję jako gość.
Poinformuj, że można dokonywać zwrotów
Wiele osób, które odwiedzają nasz sklep zastanawia się, czy produkty, które sprzedajemy mu się spodobają i czy ewentualnie może dokonać ich zwrotu lub wymiany. Jeśli użytkownik nie znajdzie takiej informacji w dobrze widocznym miejscu, istnieje prawdopodobieństwo, że wybierze inny sklep, który da mu taką możliwość.
Nie każdy klient przeszukuje całą witrynę w poszukiwaniu informacji o zasadach zwrotu lub wymiany. Osoba, która odwiedza Twój sklep i dodaje przedmiot do koszyka, musi wiedzieć od razu, że jeśli towar nie spełnia jego wymagań – może go odesłać.
Różne metody płatności
Jak zwiększyć konwersję w sklepie internetowym? Dopasuj się do klienta! Daj mu możliwość płacenia za zakupy w taki sposób, jaki jest wygodny dla niego, a nie dla Ciebie. Warto wdrożyć w e-Sklepie różne metody płatności – od standardowych przelewów i płatności gotówką w oddziale stacjonarnym, aż po karty płatnicze i inne nowoczesne sposoby, jakie jak np. BLIK. Serwis Allegro umożliwił niedawno – o czym pisaliśmy tutaj – użytkownikom swojej aplikacji mobilnej możliwość płacenia za pomocą Android Pay. Metoda ta ma wielu zwolenników, ponieważ jest prosta i szybka.
Opinie klientów o produktach
Chociaż opis w sklepie internetowym może wymienić wszystkie zalety produktu i sugerować, że jest to najlepszy wybór dla klienta, to jednak znacznie większą moc mają komentarze oraz recenzje innych użytkowników. Sprawiają one, że osoby odwiedzające nasz sklep widzą, jakie w rzeczywistości są nasze produkty, a jeśli oceny są wysokie – bardziej zachęci ich to do zakupu.
Poza komentarzami i ocenami, można również zastosować inne formy tak zwanych „dowodów społecznych” (social proof):
Rekomendacje znanych osób:
Informacje liczbowe (ile osób kupiło dany przedmiot):
Oznaczenie „wybór klientów”, patronat sklepu:
To oczywiście nie wszystkie sposoby na to, jak zwiększyć konwersje w sklepie internetowym – przedstawiliśmy tylko niektóre, najprostsze rozwiązania. Chcesz poznać inne metody zwiększania sprzedaży w eSklepie? Śledź stronę eMarketing.pl i bądź na bieżąco!
Zgadzam się z powyższymi punktami, szczególnie istotna jest tu analiza procesu zakupowego i sprawienie, aby był on jak najbardziej intuicyjny i wygodny dla użytkownika. Częste problemy dotyczą również przycisków CTA, gdy są niewidoczne dla użytkownika mogą powodować spadki konwersji, warto zatem to sprawdzić i testować zmiany.
W jaki sposób mobilizujecie klientów do dodawania opinii na temat produktu?
Fajnie też wykorzystać cross selling daje szanse na zwiększenie sprzedaży.