Stworzenie i zabezpieczenie odpowiedniego wizerunku marki to wymagające zadanie. Nie bez przyczyny bardzo często powierza się je zewnętrznym ekspertom. Znalezienie wyspecjalizowanej agencji PR nie musi być trudne. Z pomocą przychodzi baza firm.

 

Rynek agencji PR w 2022 roku

 

Z biegiem czasu prowadzenie biznesu staje się coraz bardziej wymagające. Trudna sytuacja gospodarcza i polityczna sprawia, że firmy muszą radzić sobie z nowymi zagrożeniami. Wiele z nich może wpłynąć na ich wizerunek, a odpowiednie zarządzanie nim wymaga szerokich kompetencji. Coraz częściej przedsiębiorcy delegują więc te zadania, rozpoczynając współpracę z zewnętrznymi agencjami PR.

 

Zgodnie z danymi raportu „Czego firmy oczekują dziś od agencji PR?” zrealizowanego przez Walk PR 52% przedsiębiorców uważa, że znaczenie działań public relations w ciągu najbliższych lat wzrośnie. 40% ocenia, że utrzyma się na dotychczasowym poziomie, a jedynie 8% sądzi, że ich rola będzie mniejsza. Sam rynek usług marketingowych i PR rozwija się przy tym w szybkim tempie, stając się jedną z najbardziej innowacyjnych branż nowoczesnych usług biznesowych.

 

Agencje PR w bazie firm

 

Jednym z narzędzi pozwalających na ocenę aktualnej kondycji agencji PR jest baza firm. Gwarantuje przy tym dostęp do wiarygodnych i zweryfikowanych danych, ponieważ w całości bazuje na informacjach widniejących w wielu publicznych rejestrach. W kategorii „Marketing, reklama i PR” w bazie firm ALEO.com znajdują się 98 772 przedsiębiorstwa.

 

Aż 5768 z nich specjalizuje się w usługach PR, 20 262 dostarcza usługi marketingowe, a 45 224 podmioty to agencje reklamowe. Z pomocą platformy można jednak nie tylko analizować konkretne firmy czy całe sektory rynku. Równie proste okaże się poszukiwanie konkretnych przedsiębiorstw, a następnie przyglądanie się ich profilom.

 

Jak znaleźć przedsiębiorstwo w bazie firm?

 

Osoby prowadzące działalność gospodarczą, które poszukują partnerów biznesowych specjalizujących się w usługach PR, mogą wykorzystać w tym celu bazę firm. Aby sprecyzować listę odpowiednich podmiotów, wystarczy posłużyć się jednym z dwóch sposobów:

 

Oczywiście sektor usług marketingowych i PR jest liderem innowacji i coraz częściej współpraca ze specjalistami z tego obszaru jest możliwa za pośrednictwem Internetu. Wielu przedsiębiorcom zależy jednak na możliwości nawiązania bezpośredniego kontaktu. W takiej sytuacji wystarczy zastosować filtr lokalizacyjny i zdefiniować województwo, do którego ma być ograniczone wyszukiwanie.

 

Zweryfikuj firmę przed podpisaniem umowy

 

Samo wytypowanie listy agencji PR z konkretnego regionu to oczywiście nie wszystko. Przed nawiązaniem współpracy należy dowiedzieć się jak najwięcej na temat potencjalnego partnera. Również w tym przypadku warto skorzystać z bazy firm. Gwarantuje dostęp do rozbudowanych i aktualnych danych dotyczących najważniejszych obszarów działania firmy.

 

Należą do nich:

 

 

Ważne informacje można również znaleźć w sekcji opinii. W tym miejscu inne osoby, np. dotychczasowi kontrahenci, współpracownicy czy klienci dzielą się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami z wybranym podmiotem. Kompleksowe informacje uda się więc uzyskać w jednym miejscu i całkowicie bez opłat.

 

Osoby prowadzące agencje PR powinny mieć natomiast świadomość, że mogą samodzielnie wnieść wiele zmian do profilu, w tym uzupełnić informacje na swój temat. Dzięki temu można w łatwy sposób zyskać dodatkowy, atrakcyjny kanał promocyjny.

 

Czym kierować się, wybierając agencję PR?

Weryfikacja podstawowych informacji na temat kontrahenta to niezbędny krok w przypadku nawiązywania każdej nowej współpracy. Po ustaleniu faktycznych danych firmy, jej historii i rynkowych doświadczeń warto oczywiście poznać także szczegółowe warunki współpracy. Jak wynika z raportu Walk PR, najczęstszym źródłem wiedzy na temat agencji PR są rekomendacje znajomych z branży. Z tego źródła regularnie korzysta aż 40% ankietowanych, a często robi to 52%. Na drugim miejscu znajdują się natomiast media internetowe – łącznie regularnie bądź często informacje z nich pozyskuje 69% przedsiębiorców.

 

Najważniejszym czynnikiem rozpatrywanym na etapie doboru agencji jest kreatywność i pomysłowość. Tę cechę wskazało aż 73% menedżerów firm. Na drugim miejscu znalazła się natomiast możliwość nawiązania współpracy z dedykowanym do obsługi zespołem osób (58% odpowiedzi ankietowanych). Dla ponad jednej trzeciej respondentów liczy się doświadczenie w wybranej branży lub podobnych projektach. Co ciekawe, jedynie 23% menedżerów uznało budżet za decydujący czynnik.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *