Tworząc strategię content lub video marketingu warto wiedzieć, jakie treści chcą konsumować nasi odbiorcy i kiedy. W tym celu można skorzystać na przykład z wyszukiwarki – sprawdzając, jakie tematy w pojawiają się w podpowiedziach. Aby sprawdzić popularność haseł można również wykorzystać darmowe narzędzia, takie jak answerthepublic.com czy Google Trends. To ostatnie narzędzie zostało właśnie rozbudowane, dzięki czemu pokazuje ono wiele więcej danych w czasie rzeczywistym.
Poznaj trendy w wyszukiwarce Google
Dzięki narzędziu Google Trends można sprawdzić popularność wybranych haseł we wskazanym okresie – od ostatniej godziny do kilku lat. Aplikacja pozwala też porównywać dane, dzięki czemu można sprawdzić, jak popularne w wyszukiwarce są różne odmiany słów kluczowych.
Narzędzia można użyć do różnych celów – pozwala ono np. sprawdzić, jak chętnie na przestrzeni ostatniego roku wyszukiwano dane hasło. Dzięki temu prowadzenie bloga staje się o wiele bardziej skuteczne, gdyż możemy zaplanować publikację materiałów w okresie, kiedy ich tematyka jest najbardziej popularna.
Dla przykładu – wiedząc, że fraza naprawa rowerów jest najchętniej wyszukiwana w miesiącach wiosennych, możemy dostarczyć czytelnikom bloga sklepu internetowego artykuł na ten temat dokładnie wtedy, kiedy informacji na ten temat poszukuje najwięcej osób.
Działanie narzędzia można zatem porównać do Planera Słów Kluczowych, dostępnego wraz z Google Analytics. W tym przypadku Google Trends jest jednak zdecydowanie łatwiejsze w obsłudze i oferuje kilka dodatkowych funkcji, jak np. popularność frazy w różnych regionach świata czy powiązane tematy.
Więcej danych w Google Trends
Jak poinformowałna swoim blogu właściciel wyszukiwarki, narzędzie to zostało niedawno uzupełnione o kilka nowych wymiarów danych, dzięki czemu staje się ono jeszcze bardziej pomocne w codziennej pracy marketera, blogera czy twórcy reklam.
Dotychczas Google Trends pokazywało jedynie popularność haseł wpisywanych w standardową wyszukiwarkę. Teraz trendy w wyszukiwaniach są wyświetlane również z innych źródeł, takich jak:
- wyszukiwarka YouTube
- wyszukiwarka Google Grafika
- wyszukiwarka wiadomości
- Zakupy Google
Pozwala to sprawdzić, w którym miejscu dana fraza była najchętniej wyszukiwana. Dzięki temu planowanie strategii video lub content marketingowej będzie nie tylko łatwiejsze, ale również gwarantuje większą jej skuteczność.
Dzięki nowej funkcji narzędzia Google Trends możemy sprawdzić, jakie hasła są najchętniej wpisywane z każdej z tych wyszukiwarek i to do nich dostosować tworzone przez nas treści.
Zgadza się. Google Trends stanowi obecnie niezwykle potężne narzędzie i błędem by było z niego nie korzystać.
Dobry krok. Im więcej „live’a” tym lepiej.