Chociaż LinkedIn jest również uważany za portal społecznościowy, to jednak jego przeznaczenie znacznie różni się od pozostałych serwisów, jak np. Facebook. Twórcy LinkedIn, portalu skierowanego do profesjonalistów, pozwalającego nawiązywać relację biznesowe i budowanie sieci kontaktów, stale jednak rozwijają swój produkt, dodając do niego nowe funkcje, znane z pozostałych mediów społecznościowych. Oto kilka nowości na portalu LinkedIn, które dodane zostały w ostatnim czasie.
Dodawanie kilku zdjęć do wpisu
Funkcja ta, choć dostępna w innych portalach społecznościowych, na LinkedIn zawitała dopiero niedawno. Dzięki niej użytkownicy mają możliwość dodania do wpisu więcej niż jedno zdjęcie lub grafikę. Pozwala to na bardziej szczegółowe przedstawienie np. wydarzenia, w którym braliśmy udział, pokazanie produktu lub usługi na kilku różnych ujęciach czy wnętrza firmy.
Dodawanie wielu zdjęć do jednego wpisu dostępne jest obecnie w aplikacji mobilnej LinkedIn na systemy iOS, jednak wkrótce pojawi się również na telefonach z Androidem oraz w przeglądarkach na komputerze.
Szybki podgląd informacji o wybranej osobie
LinkedIn wprowadził też funkcję, która pozwala szybko sprawdzić więcej informacji na temat osoby, która udostępniła treść na portalu, bądź została w nim oznaczona. Dzięki temu można błyskawicznie poznać jej miejsce zatrudnienia, wspólne kontakty oraz w razie konieczności – wysłać wiadomość.
Aby skorzystać z nowości, wystarczy najechać kursorem na wybraną osobę, a po chwili pojawi się osobne okno, w którym zobaczyć będzie można wspomniane wcześniej informacje. Dzięki temu można dowiedzieć się więcej o danej osobie, zanim zdecydujemy się odpisać na komentarz bądź wysłać do niej wiadomość – bez konieczności przeglądania jej profilu.
Dodawanie grafik w komentarzach
Czasem obraz potrafi przekazać więcej, niż słowa. Dlatego też twórcy portalu LinkedIn wprowadzili możliwość dodawania grafik lub zdjęć do komentarzy pod wpisami. Co ciekawe – funkcja ta zdaje się być przydatna również na portalu skupiającym się na nawiązywaniu relacji biznesowych.
Dla przykładu kiedy chcemy dodać swój komentarz do toczącej się dyskusji na LinkedInie i najlepszym sposobem na zaprezentowanie naszych argumentów będzie fragment raportu, badania lub infografika – dzięki możliwości dodawania zdjęć do komentarzy możemy to zrobić.
Ciekawy artykuł choć jakichś spektakularnych nowości tu nie ma.