Kilka miesięcy temu informowaliśmy, że Facebook testował możliwość zakładania oraz powiązania grupy na fanpage’ach. Od niedawna natomiast funkcja ta została udostępniona dla wszystkich. Jak nowość na Facebooku wygląda w praktyce?
Fanpage mogą tworzyć grupy na Facebooku
Aby fanpage mógł utworzyć własną grupę, pomagającą np. budować społeczność wokół marki lub być miejsce, gdzie jej członkowie mogą wymieniać się opiniami na temat produktów, usług lub służyć pomocom innym użytkownikom, należy w pierwszej kolejności dodać na stronie zakładkę „Grupy”. Jeśli nie jest ona widoczna na fanpage’u domyślnie – wystarczy udać się do ustawień i w sekcji „Edytuj stronę” wybrać opcję „Dodaj kartę”.
Kliknięcie w tę zakładkę na fanpage’u umożliwia dwie rzeczy – albo powiązanie istniejącej już grupy (o ile jesteśmy jej administratorami), albo utworzenie nowej społeczności wokół marki.
Jeśli zdecydujemy się na pierwszą możliwość, Facebook poinformuje nas o tym, że połączenie grupy sprawi, iż fanpage stanie się automatycznie jej administratorem oraz to, że strona będzie mogła publikować w niej wpisy. Informacja o tym, że grupa jest połączona ze stroną firmową pojawi się również na fanpage’u.
Opcja druga natomiast wyświetli kreator grupy, w którym możliwe jest nadanie jej nazwy, wysłanie zaproszeń (można je spersonalizować) do wybranych osób oraz określić jej prywatność, czyli widoczność dla pozostałych użytkowników Facebooka.
Warto dodać, że w każdym momencie możliwe jest cofnięcie powiązania grupy z fanpagem.
Nowość ta, wraz z wprowadzanymi stopniowo innymi funkcjami (np. statystykami czy planowaniem wpisów, o których pisaliśmy wcześniej tutaj), znacznie zwiększy atrakcyjność grup, jako miejsca, gdzie powinna być obecna marka. Możliwość wchodzenia w interakcje z członkami grup jako fanpage daje o wiele większe możliwości budowania relacji z klientami czy udzielania im pomocy.