Firma Google ogłosiła kilka dni temu, że udostępniła reklamodawcom nową opcję tworzenia grupy odbiorców reklam. Od teraz materiały promocyjne mogą być kierowane do osób, na podstawie tego czy weszły one w interakcje z kanałem YouTube lub zamieszczonymi tam filmami.
Remarketing reklam AdWords
Działania remarketingowe prowadzone za pomocą reklam AdWords pozwalają na dotarcie z przekazem promocyjnym do osób, które np. wcześniej odwiedziły witrynę sklepu lub firmy, skorzystały z aplikacji mobilnej lub podały swój adres e-mail.
Jest to doskonały sposób na poszerzenie zasięgu reklam, poprzez kierowanie ich do osób, które są zainteresowane oferowanymi przez firmę produktami lub usługami (potencjalnych klientów), a tym samym pozwala na zwiększenie sprzedaży.
Od teraz narzędzie Google AdWords pozwala na stworzenie listy odbiorców reklam, bazując na działaniach, jakie podjęli oni na kanale firmy na YouTube. Działania te to np. wyświetlenie wideo, polubienie, skomentowanie czy ponowne udostępnienie.
Aby rozpocząć korzystanie z nowego sposobu remarketingu reklam, należy zalogować się na swoje konto AdWords, kliknąć zakładkę „Zasoby wspólne„, a następnie „Odbiorcy„. W dalszej kolejności należy wybrać opcję „Utwórz listę” pod sekcją „Użytkownicy YouTube„.
Następnie mamy możliwość wybrania typu listy odbiorców reklam, która uwzględnia użytkowników, którzy dokonali jednej z poniższych czynności:
- Odwiedziły stronę kanału;
- Obejrzały dowolny film na nim zamieszczony;
- Obejrzały reklamę filmu z kanału;
- Polubiły dowolne wideo z kanału;
- Dodały komentarz pod wideo;
- Udostępniły dowolny film;
- Zasubskrybowały kanał;
- Dodały film z kanału do playlisty;
- Obejrzały konkretne filmy na kanale;
- Obejrzały określone filmy jako reklamy.
Jeśli posiadamy kilka kanałów firmowych na YouTube, w tym samym miejscu można także wybrać, z którego z nich mają być dodawane osoby do listy remarketingowej.
Tworząc taką listę mamy szansę trafić do klientów zainteresowanych produktami lub usługami firmy i dodatkowo zachęcić ich do dokonania zakupu, wyświetlając w wyszukiwarce ich reklamę, w momencie kiedy wpiszą odpowiednie słowo kluczowe.
Więcej informacji o remarketingu użytkowników YouTube w AdWords można przeczytać na oficjalnej stronie pomocy firmy Google w tym miejscu.