Poczta elektroniczna to wciąż bardzo skuteczne narzędzie, używane w komunikacji marketingowej. Nadal jednak padają pytania, jak pozyskiwać nowe adresy e-mail i która metoda powiększania listy mailingowej jest obecnie najbardziej efektywna? Odpowiedź na te pytania przynosi badanie wykonane przez firmę Ascend2, która zapytała ponad 200 respondentów (marketingowców) o to, jakie jest najlepsze źródło pozyskiwania adresów do listy mailingowej i która z metod jest przy okazji najtrudniejsza.

 

Sposoby powiększania listy mailingowej

Spośród wieli metod na zwiększenie liczby adresów w bazie mailingowej, wymienić można między innymi:

  • reklamę i rejestracje w social media;
  • content marketing;
  • konkursy;
  • linki sponsorowane;
  • pozycjonowanie;
  • marketing partnerski.

Ankietowani stwierdzili, że jeśli chodzi o najbardziej skuteczne sposoby na zwiększenie listy e-mail, to jest to przede wszystkim reklama w mediach społecznościowych oraz content marketing, wraz z powiązanym z nim pozycjonowaniem.

raport-min

Źródło: emarketer.com

 

Co ciekawe, zdaniem respondentów największym wyzwaniem jest zdobywanie nowych adresów e-mail za pomocą marketingu treści (content marketing). Słowo „wyzwanie” jest tutaj kluczowe, ponieważ nie chodzi tu jedynie o trudności w powiększaniu listy mailingowej przy pomocy tej metody, a czas, jaki potrzebny jest na jej przygotowanie i wdrożenie.

Innym powodem może być także brak odpowiednich pracowników, którzy odpowiedzialni są za tworzenie wartościowych treści, skłaniających czytelników do pozostawienia swoich adresów e-mail.

Nie zmienia to jednak faktu, że jeśli firma nie może sobie pozwolić na strategię content marketingu, to nie powinna jej stosować. Warto w takim przypadku zlecić wykonanie treści specjalistom w tej dziedzinie (np. zewnętrznym agencją).

Działania w mediach społecznościowych, które mają na celu zwiększenie list mailingowych, nie wymagają poświęcenia dużej ilości czasu, stąd są one uważane przez ankietowanych za mniej wymagające, a jednocześnie efektywne. Podobnie zostały ocenione standardowe rejestracje na newslettery w mediach społecznościowych lub na stronie oraz organizowane przez niektóre marki konkursy.

Z drugiej strony najmniej efektywną i najtrudniejszą metodą pozyskiwania adresów e-mail według respondentów są linki sponsorowane oraz marketing partnerski.

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *