Jak wynika z badania przeprowadzonego przez firmę Gemius/PBI, serwis LinkedIn – służący do nawiązywania relacji biznesowych oraz budowania sieci sprzedaży – staje się coraz popularniejszy wśród użytkowników z Polski. Jak bardzo wzrosła liczba użytkowników tego portalu w porównaniu z zeszłym rokiem, kiedy Polacy najchętniej odwiedzają LinkedIn i jakich urządzeń w tym celu używają najczęściej?
Popularność LinkedIn w Polsce rośnie
Przeprowadzone przez Gemius/PBI badanie pokazuje, że w kwietniu 2017 roku serwis LinkedIn został odwiedzony przez ponad 2 miliony użytkowników z Polski. Najwięcej osób przegląda portal korzystając z urządzeń mobilnych – w kwietniu liczba ta wyniosła 580 tysięcy, co stanowi wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem rok temu (320 tysięcy).
Sama aplikacja mobilna LinkedIn cieszy się także sporym zainteresowaniem – korzysta z niej niemal 90 tysięcy Polaków – chociaż i tak najwięcej osób loguje się na swoje konto LinkedIn używając komputera bądź laptopa. Do tego celu urządzeń stacjonarnych używa 1,6 miliona osób z Polski i liczba ta niemal nie zmieniła się w stosunku do zeszłego roku.
Źródło: Gemius
LinkedIn najchętniej odwiedzany w środku tygodnia
Inną ciekawą rzeczą, jakiej można dowiedzieć się z raportu Gemius/PBI, jest dzień tygodnia, w którym portal LinkedIn jest najchętniej odwiedzany przez użytkowników z naszego kraju. Okazuje się, że liczba odsłon serwisu rośnie z początkiem tygodnia – od poniedziałku. Natomiast najwięcej użytkowników odwiedza LinkedIn w środy lub czwartki. Następne dni to systematyczny spadek liczby odsłon, która najmniejsza jest w ciągu weekendu.
Rekordowy okazał się dzień 13 kwietnia, kiedy to łącznie serwis LinkedIn odwiedziło ponad 300 tysięcy osób z Polski. Z kolei najmniej wizyt zanotowano kilka dni później – 16 kwietnia (43 tysiące użytkowników). Tak niską liczbę usprawiedliwić może fakt, że była to Niedziela Wielkanocna.
LinedIn – serwis dla profesjonalistów
Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej na temat zalet portalu LinkedIn i tego jak wykorzystać ten serwis do budowania listy kontaktów biznesowych, zachęcamy do obejrzenia poniższego odcinka eMarketing TV:
Natomiast o tym, dlaczego warto posiadać konto na LinkedIn prowadząc biznes (nie tylko w internecie), przeczytać można w tym miejscu.