Korzystanie z zewnętrznej firmy logistycznej wiąże się z integracją platformy sklepu internetowego z systemami firmy, z którą współpracujemy. Jakie są zalety takiej integracji i czy dla wymagających właścicieli eSklepów firmy logistyczne oferują dodatkowe funkcjonalności usprawniające sprzedaż?
Zalety integracji platformy sklepu internetowego z firmą logistyczną
Przede wszystkim główną korzyścią, jaka wynika z integracji systemów eSklepu z platformą magazynu zewnętrznego jest fakt, że wszystkie czynności związane z przyjmowaniem towaru, przechowywaniem go oraz wysyłaniem wykonywane są przez firmę logistyczną. Nie musimy tego wszystkiego robić sami, co znacznie ułatwia naszą pracę i skupić się możemy np. na promocji swojego sklepu internetowego czy obsłudze klienta.
Automatyzacja procesu obsługi zamówień
Kolejną zaletą integracji systemów eSklepu i firmy logistycznej jest automatyzacja procesów związanych z obsługą zamówień. Jak wyglądają wtedy poszczególne etapy zamówienia?
- Klient dokonuje zakupu w sklepie internetowym – w tym momencie do systemu magazynowego firmy logistycznej trafia komunikat, w którym zawarta jest informacja między innymi o tym jaki przedmiot został kupiony;
- Pracownik firmy logistycznej znajduje produkt w magazynie – dzięki systemom informatycznym łatwo można zlokalizować szukany produkt;
- Produkt jest pakowany;
- Paczka z towarem zostaje wysłana – pod wskazany przez klienta adres, który automatycznie pobrany został z platformy sklepu internetowego.
Kiedy ostatni etap zostanie zakończony, do klienta oraz do platformy sklepu internetowego zostanie wysłany automatyczny komunikat o tym, że produkt został wysłany i kiedy klient może się go spodziewać.
Dodatkowe funkcjonalności wynikające z integracji platformy sklepu z firmą logistyczną
Integracja systemów firmy logistycznej oraz platformy eSklepu umożliwia wprowadzenie innych funkcjonalności, które mogą usprawnić proces zakupowy. W zależności od potrzeb właściciela sklepu internetowego może to być na przykład automatycznie wysyłana do klienta wiadomość o statusie paczki.
Nie tylko można poinformować użytkownika sklepu o nadaniu towaru, ale również przesłać e-mail, w momencie kiedy przedmiot jest pakowany. Dzięki temu klient wie na jakim etapie jest jego zamówienie i może śledzić ten proces niemal na żywo. Z pewnością pozytywnie wpływa to na doświadczenie z korzystania ze sklepu internetowego, który oferuje taką możliwość.